Årets skumleste halloweenkostyme, Caitlyn Jenner.

Jeg digger Halloween. Det er en av de aller beste høytidene som finnes. Men det er en ting jeg er oppriktig bekymret for med årets Halloween. Man skulle tro at det var “slutty minions”, men den gang ei.

Caitlyn Jenner forsidepiket seg jo ut av skapet tidligere i år, og selvfølgelig har det kommet et arsenal av jævlige kostymer for å markere dette.

Jeg tar meg ikke vanligvis nær av stort, men disse kostymene er kun designet som en vits.

“Haha, mann i kjole”.

Forøvrig så skal det jo være skummelt med Halloween. Tenk litt over den også hva disse kostymene signaliserer.

At transkvinner er noe dritskummelt.

Altså, det er ille nok med at vi skal “hore” opp helt randomme kostymer eller at vi skal ta fra kulturer deres drakter, men å gjøre narr på at Caitlyn Jenner “egentlig er en mann” er alt for nedverdigende. Det ville vært helt innafor å kalle et kostyme Caitlyn Jenner og brukt antrekket hu hadde på seg på coveret av Vanity Fair. Men da måtte man kjørt på med en kvinne i reklamene.

Jeg håper folk har vett nok til å ikke kjøpe disse kostymene, men kjenner jeg folk rett så gjør de vel det. Håper dere tråkker på lego og søler gresskarsaft ut over dere selv. Hvis det ikke er for mye å be om så kan godt Beelzebub kommer ovenpå og ta dere med nedafor. 🙂

Happy Halloween!

(Ja, jeg er fullt klar over at Jenner selv hevder hun ikke tar seg nær av kostymet om seg selv. Men 1. En som sitter på en sky merker ikke stort til regnet på bakken. 2. Caitlyn har et enormt problem med å være “den unnskyldende transpersonen”. Den som “ikke er som andre transpersoner”, hun er jo kul. En taktikk en del bruker tidlig i utkommingen for å få folk til å imøtekomme dem mer. De er redde for å ta plass. Fullt lov, men veldig usunt gitt statusen til Jenner og hvordan dette går utover andre transpersoner.)

8 kommentarer

Siste innlegg