Et mobilt eventyr med journalist og fotograf på slep.

Ikke alle intervjuer går som de skal, noen ganger skjer det ting som ikke kunne kommet på værre tidspunkt.

På torsdag ble jeg intervjuet av Stella. Det begynte bra, de kom til skolen og tok litt bilder der mens skolen fremdeles var igang. Så “ringte” skolen ut og vi tok litt bilder i nærområdet før vi begynte å bevege oss mot bilen min. De skulle sitte på hjem til meg hvor vi skulle foreta størstedelen av intervjuet. Mens vi gikk skravlet jeg som vanlig og journalisten noterte i sånn passe høyt tempo. Da vi kom til bilen la jeg mobilen og vannflasken oppå bilen mens jeg lette etter bilnøkkelen. Den fordømte vannflasken ramlet selvfølgelig ned men vi reddet den. Så kom vi oss inn i bilen og kjørte av gårde.

Jeg merket det ikke før vi kom helt hjem til meg. Mobilen. Den var borte!

Hvor pokker hadde jeg lagt den?

Taket selvfølgelig… Åh herregud for et kaos. Og så midt i intervjuet da..

Jaja, tenkte jeg, jeg får forte meg opp og finne iPaden, sende en melding til dama som hadde kortet mitt og få hu til å forte seg hjem. Da kunne jeg fylle bensin og kjøre og lete etter mobilen mens jeg fortsatte intervjuet. Tusen unnskyldninger. Ina sendte melding om at hun skulle forte seg hjem med Aurora. Så sendte hun en annen melding:

Herregud liksom.. Hvor flaks skal man ha?

Tusen unnskyldninger til. Ta noen bilder, så forte oss ut. Møtte mannen, han hadde mobilen og den levde enda! Helt drøyt.

Har du glemt ting på taket?

“Jeg fant den på Ring 3, på veien.” sa han. Jeg tilbød han penger som belønning men han takket nei og kom seg av gårde. Skulle ønske han ville ha belønning.

Den har nesten ingen bulker eller skader. Men den fikk ikke kontakt med simkortet mer(senere skulle det vise seg at kameraet og lommelykta ikke virket heller).Men folkens, den hadde falt av taket av bilen min, på ring 3, og skjermen var i live… Vi snakker iPhone her liksom!

Det er drøyt. Med journalist og fotograf på slep dro vi hjem igjen og fullførte intervjuet. Ina og Aurora kom hjem og vi fikk fullført intervjuet uten mer drama. Knipset noen bilder til før de dro.

Dette er jo hva som vanligvis skjer, men ikke denne gangen gitt!

Hele tiden mens vi stresset rundt hadde jeg svart på spørsmål, så tydeligvis er ikke multitasking min store utfordring. Folkene fra Stella var også veldig ålreite og hjalp meg så godt de kunne. Noen ganger går ikke intervjuer som de skal, de blir skikkelig marerittaktige og man får testet hvor flink man er til å holde hodet kaldt og kjøre på som normalt selv mens man stresser. Utfordrende, til syvende og sist moro, og litt dritt samtidig.

Senere dro jeg ned på techfix på Sandvika Storsenter som fikset mobilen billig på en times tid. Helt utrolig historie at den hadde ramlet av taket på Ring 3, overlevd, blitt funnet av en fyr og så returnert til meg. Alt sammen mens jeg egentlig gjennomførte et ganske dypt intervju med magasinet Stella. Det kommer forøvrig ut i Oktober såvidt jeg forstod, gleder meg til å lese!

En stor takk til både Techfix og Stella for å ha reddet dagen! Og en stor takk til samaritanen som faktisk stoppet på Ring 3 for å plukke opp og returnere mobilen min! Dessverre finnes det jo ingen bilder fra noe av dette siden mobilen var borte, mystisk nok.

Har dette skjedd deg? Har du glemt ting på taket og så bare kjørt? Eller har en god samaritan reddet dagen din?

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg