En mann for sin makeup – en fantastisk sminkeworkshop!

Igår var det som kjent en makeupworkshop for transpersoner. Dette foregikk i de fine lokalene til Cosmedic og Aesthetic Clinic i Kirkeveien, Oslo. Sminken vi skulle bruke var glo-minerals, så høy kvalitet å melde, noe man ofte trenger når man har litt ekstra utfordringer!

Her møtte jeg en del mennesker jeg kjente godt fra før, og flere jeg ikke hadde møtt tidligere.

(Og jeg som trodde jeg kjente alle, makan!)

 

(Bare noen av deltakerne som var tilstede.)

På bordet vi skulle sitte ved ventet det oss to guider, en til børster og en til foundations, og et ark jeg ikke skjønte før siden hva var for noe. Men snudde man det var det et gavekort på 20% hos Aesthetic Clinic, noe jeg definitivt skal benytte meg av snart!

Den skjønne Martine fra Cosmedic ledet oss igjennom sminke på både høyt og lavt nivå.

(Luca en smule utenfor sin komfortsone, og inne i en potensiell ny komfort?)

 

Primer, foundation, øyenskygge, highlighter, mineral, børste, countouring, blush og lipgloss var bare noen av ordene som fikk kjørt seg plenty.

Vi fikk prøve stort sett det vi ville av morosaker, og jeg skal love dere, det var nok til å gå rundt!

Selv så endte jeg opp med å teste ut ny neglelakk(som størknet akkurat passe fort!), lipgloss og litt andre greier. Fant forøvrig ut at jeg burde vurdere å bytte foundationtype også! Jeg er ingen amatør når det kommer til sminke, men her lærte jeg masse!

Noen av deltakerne fikk også skikkelig hands-on opplæring ved at Martine hjalp de direkte. Luca var en av disse, og han ønsket å lære litt om hvordan sminke for menn fungerer.

Luca er som kjent mannen bak bloggen BestMedBart for de som synes han ser kjent ut. Han er nå på sitt beste ettersom han endelig innehar bart!

(Bare se så best han er! Om man klarer å se på noe annet enn Martine da selvsagt ^.^)

Lett og ikke veldig merkbart. Luca ble nok litt kjekkere og strammere etter Martine sminket han! (I den grad det går an at Luca blir kjekkere da selvfølgelig!)

 

Målet med dette var å få til en fast workshop i samarbeid med glo minerals og aesthetic clinic for å utveksle erfaringer med sminke, prøve ut forskjellige produkter/looks og ikke minst; ha det gøy! Jeg hadde det veldig moro, så jeg kommer gjerne tilbake!

Forøvrig også ganske digg at lokalene var både lett tilgjengelige, lett å finne, men samtidig skjermet! Transpluss i boka!

 

Ønsker du å være med neste gang?

Send mail til: [email protected]

 

Er du trans så anbefaler jeg det sterkt, kom og kos deg med oss!

(Ja, jeg skal joine neste gang også.)

6 kommentarer

Siste innlegg