Jeg er trans og 100% ekte jente!

Jeg er 100% ekte kvinne. Jeg er 100% naturlig.

Jeg ser folk si dette en del. Noen sier det for å indikere at de ikke har noe falskt på seg. Hvor grensa for hva som er falskt eller ikke går, er visst litt av en gråsone. For noen så er de 100% når de bruker “naturlig sminke”(også et litt vagt begrep) og ingen fasongendrende klesplagg.
Andre er 100% ekte når de ikke har lagt seg under kniven for å bedre utseendet sitt. 


(Linser, piercing, bleika hår og masse sminke, fortsatt ekte!)

Men jeg ser det også i forbindelse med trans.
– Du blir aldri 100% kvinne!
– Jeg er ikke, og blir aldri ekte kvinne…
– Det er ikke naturlig..
Her sikter man gjerne til at man ikke ble definert kvinne ved fødsel, kanskje ikke har vagina, og skulle man klare å oppdrive en vagina, så mangler man uansett eggstokker og livmor.
Nå skal jeg slippe deg inn på en liten sannhet.
Det er tull og ball fra ende til annen.

Skal liksom prosenten for hvor kvinne man er falle litt og litt ettersom man tar på seg løsvipper, hold in plagg, masse sminke eller får silikonpupper?
Hvor er skalaen som angir hvor mye prosentpoeng man taper for hver endring man gjør? Mister man 5% per vippe? 20% for silikon?
Hvis en da kommer langt nok ned på skalaen, mot 0%, blir en mann da eller? Eller noe annet?
99% uekte kvinne. Høres fint ut!
Lurer på hvor mye pikk spiller inn isåfall. Går det på antall primære og sekundære kjønnskarakteristikka man har kanskje? Pupper + pikk nuller hverandre ut? Hva skjer så med de som ikke har noen av delene? Altså ærlig talt, har du hørt noe så idiotisk noengang?

Ordbruken “ekte” indikerer jo at man ikke helt finnes engang. Samme med “naturlig”. Vi lever forøvrig i en verden hvor kloning er mulig, åpen hjertekirurgi er dagligvare og vi kan printe ting i 3D, og du vil snakke om naturlig?
Jeg eksisterer.
Jeg er kvinne.
Derfor er jeg 100% ekte kvinne.
#transkjønnet #trans #100%ekte #ekte #naturlig #hat #fobi #transfobi #transe #mtf #ftm #bullshit #begreper
6 kommentarer
    1. Uansett hva folk, sier/tror/mener så er det umulig å bytte kjønn fullstendig. Du kan både føle deg som en, og se ut som et visst kjønn, men er du født i et kjønn, forblir du det kjønnet uansett hva du gjør med det. Du kan bli oppfattet som en jente og føle deg som en, men du vill aldri være en.
      Det er science. Deal with it.

    2. Anonymous: Hei! Du er visst litt forvirret! Du nevner forskning men ser visst ut til å ta feil. Forskning tilsier at det ikke finnes noe enkel definert kjønn. Jeg vil anbefale deg å plukke opp en bok og lese den, det vil nok bli en ny opplevelse for deg! 🙂 It’s science. Deal with it. Men til gjengjeld, du kan bli oppfattet som et anstendig menneske, og føle deg som en, men du vil aldri være en.
      Ha en fin kveld!

    3. ekte? ekthet kommer ikke med sminke eller hvordan du ser ut, det kommer fra hjertet og hvordan du er som person. Kirurgi eller ikke, så lenge du er ekte med deg selv så er du en ekte jente eller en ekte gutt, men alt i alt du er et ekte menneske

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg