Dag 7 av Transutfordringen!

7) Hvem ser du opp til?

Oi, det er en del mennesker, men antar vi nå sikter kun innen for trans eller LHBT-spekteret.
Jeg ser veldig opp til alle som gikk før meg! Alle som har vist ansiktet sitt på en eller annen måte for å fremme alle former for trans på en positiv måte. Det være seg de aller første som bestemte seg for å leve som seg selv, de som sprengte grensene til tusen biter, eller de som har hjulpet mennesker i slike situasjoner. Blandt annet kan jeg nevne Esben Esther Pirelli Benestad, alle som bidrar til Steensveen Ressurssenter, LLH, Skeiv Ungdom og mange flere. De redder liv nesten hver dag, og det står det respekt av!
Jeg ser opp til kompisen min Luca, som har vist ansiktet sitt så enormt mye i media og gitt kjempemasse av seg selv.
Jeg ser opp til de som er i min situasjon, som støttet meg når jeg endelig klarte å finne de! De har gitt meg kjempemye, og det glemmer jeg aldri!

Jeg ser også opp til en del mennesker i utlandet, Jenna Talackova, som deltok i Miss Universe Canada. Hun ble diskvalifisert med grunnlag at hun ikke var født kvinne så da var hun ikke “ekte kvinne”. Hun gikk til kamp mot systemet, sammen med støttespillere og advokat, og fikk Miss Universe organisasjonen til å trekke diskvalifiseringen og fikk til slutt delta. Når du tør å utfordre en såpass stor organisasjon, eid av Donald Trump, så er du beintøff! ‘Nuff said!

Mianne Bagger og Lana Lawless er to som er verdt å nevne, som på hver sin måte bidro til å åpne golf for transkjønnede.

Deltakerne i “My Transsexual Summer”, bedre program om trans finnes ikke!

Det er også mange andre jeg ser opp til, mange som har på sine egne arenaer gjort enormt mye for å fremme likestilling, verdighet og bedre lovgivning. Det har vært mange David vs. Goliath kamper, og det kan ikke ha vært lett!

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg