OUTED!!!

Jeg skrev egentlig ett førsteutkast til dagens blogginnlegg men endte med å kaste mesteparten da det ble ett veldig negativt innlegg, og hvordan skal man kunne være Awesome når man er negativ?

Ja, det måtte vel skje før eller siden… Noen måtte kjenne meg igjen og ikke klare å gå direkte til meg med spørsmålene sine. De måtte spørre flest mulig om de visste no, og tilslutt turte noen å spørre meg. Også så kort tid etter jeg skrev i bloggen at: MAN OUTER IKKE TRANSFOLK!

Til de som absolutt sa det videre, det heter transkjønnet, trans, jente, transjente. Ikke transe og diverse andre uttrykk dere finner på. Hvis dere har sagt no håper jeg dere har unngått å tale usant. Om noe så er det litt viktig for meg.

En annen ting som er litt viktig for meg er at man prøver å holde litt lokk på det, det er noen igjen som skal få vite det av meg personlig, det blir iløpet av Desember! Igjen, rimelig viktig:-)

Jeg hadde egentlig her en lang rant mot vedkommende som outet meg, men tar en kort pekefinger istedet:

Det du gjorde var enormt ufint, og kunne fort vært på linje med mordforsøk hadde det vært noen andre enn meg. Du kunne vel spurt meg selv vel? Du har jo barn selv om jeg har forstått det riktig. Ville du ha ønsket at noen gjorde det mot ditt barn? Hva har jeg noensinne gjort deg?

Pekefinger slutt…

De få som spurte var jeg ærlig mot, slik jeg har sagt jeg skulle være.
Jeg har aldri løyet, og til tross for hvor sterkt noen skulle ønske å gjøre narr så begynner jeg ikke nå.
Noen fikk seg vel en fin lørdagskveld med noe artig å snakke om, men som det meste annet så blåser det vel over på rekordtid. Av de som fikk vite det i går så er det vel omtrent 0 som jeg har sett de siste årene.

Jeg har også fått ett par støtteerklæringer! Det var veldig hyggelig og veldig tiltrengt:-) Håper de fleste tok det slik, men hvem vet?
Det ble kommentert at jeg var en smule sent ute med å komme ut av skapet, vel, grunnen til det er at det var ikke mye plass til slikt i Lørenskog..! Samt at det er ikke så unormalt å komme ut i denne alderen som trans, da de som gjør som meg prøver å ignorere følelsen til det ikke går lenger. Generasjonene før meg pleide å komme ut i 40-60 årene…

Men jaja, da var mengden mennesker jeg skulle komme ut til i Desember/Januar halvert…
Igjen, får håpe ingen av de nærmeste som gjenstår fikk vite det på denne måten…

6 kommentarer
    1. Syns du er tøff jeg, Christine!
      Har ikke sett deg på mange år, og ble overrasket når jeg så bloggen din!
      Vær deg selv fullt ut, det tjener du så mye på!!
      Du er awesome, la ikke noen andre få deg til å tro noe annet!!

    2. Det skjønner jeg godt! …men er kanskje litt godt at folk veit også? nå er det jo bare å kjøyra på 😀

    3. Silje: er utrolig godt å slippe å tenke på det! men er liksom det at de nærmeste fortjener å vite det først og så bare gå crazy på Facebook etterpå:-p
      Så kan jo ikke kjøre på helt enda:-p

    4. Enig der altså! synd det skulle skje på denne måten da.
      MEN! skjedd har skjedd, du får ikke gjort noe med det nå. Gjør det beste ut av situasjonen du er i nå, og fokuser på det positive!
      Klisje, I know….. men jeg looover deg, hvis du fokuserer på det som er positivt får du så masse tilbake 🙂 detta kommer til å ordne seg 😀

    5. Silje: Skjedd er skjedd, hjort er hjort og elg er elg. Har strengt tatt fokusert positivt men trengte å blåse litt ut. Vi får håpe det ordner seg, misliker å ikke ha kontroll:-p

      Btw, dropp meg en linje på en av facene istedetfor kommentarfeltet a?:-)

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg