Er du “Ekte-LGBT? Sjekk deg her!

Etter innlegget mitt om "Fronthøl Eller Feminisme" har det kommet en del reaksjoner. Noen hyggelige og noen ikke fullt så hyggelige. I tillegg er det kommet noen som er direkte latterlige.

Et av disse er skrevet av "Stine".

"Jeg er så sinnsvakt lei av alle disse LGBT-folkene. Hadde de nå bare oppført seg som vanlige normale folk hadde det ikke vært noe problem. Men neida, her skal håret farges rosa/blått/grønt. Må minimum ha 2 stk piercinger og ikke minst tattoveringer. Alle skal få vite at de er en del av LGBT-galskapen.

Blir også provosert av at de kaller seg mann/kvinne når det ikke er det de er født med. Jeg driter i om de får sprøytet inn hormoner. Eller om de kutter av seg snoppen. Du kan ikke forandre kjønn.

Vil også gratulere dere som studerer for å bli psykolog. Dere har virkelig skutt gullfuglen i disse tider."

Det er vanskelig å lese denne kommentaren som noe annet enn et angrep på mitt utseende. Men "Stine" legger også lista for hva det vil si å være en del av "LGBT-galskapen", eller "ekte LGBT™" om man vil.

Jeg fant denne kommentaren så full av artig logikk at jeg valgte å poste en screenshot av kommentaren på Facebook og Instagram. Dette resulterte i både debatt og spørsmål.

Cishet er forøvrig kort for "ciskjønnet" og "heterofil".

Jeg forsøkte forøvrig å håndheve "Stine" sine regler, men fant det vanskelig.

I tillegg uttrykte en psykologistudent frustrasjon ved hvor denne "gullfuglen" kunne skaffes.

Også på Instagram viste folk sin bekymring for å ha mistet stempelet som "Ekte-LGBT™"

En del ønsket også å snarest farge håret sitt hos meg, da jeg jobber i frisørsalong. Så her kan "Stine" ha klart å ordne meg noen flere kunder, setter pris på det!

Min personlige favoritt var en venn av meg som skulle ta tattis samme dagen!

Og som faktisk gjorde det!

I forbindelse med nest siste delen av kommentaren til "Stine" så tror jeg Rumpeldunk kommer til å fungere heller dårlig om man kutter ut snoppen..

Eventuelt så kan vi kutte litt i bemanningen til Snopp Designbyrå, men er å kutte arbeidsplasser virkelig løsningen "Stine"?

Som vi kan se reiser dette mange nye spørsmål, som kan trenge litt oppklaring. Jeg er ihvertfall "Ekte-LGBT™", men andre er visst usikre. Vi trenger derfor at "Kommentarfelt-Stine" redegjør nøyaktig hva som er innenfor og ikke. Samt hvor gullfugler kan hentes.

Hva med deg, kjære leser, er du "Ekte-LGBT™"?

(Anbefaler forøvrig Twitter-tråden med samme tema. Gå inn på @CJentoft og sjekk den ut!)

6 kommentarer
    1. Oi, jeg hadde lilla hår for 6 år siden, og jeg har da noen hull i ørene. Men tatovering har jeg ikke, min egen seksualitet er til en viss grad diffus, selv om jeg anser meg selv som hetero. Jeg lever vel da i grenseland kanskje? Muligens litt sånn LHBT-fluid? Stine har satt noen tøffe regler! Håper hun følger opp med noen guidelines!

    2. Faen ta lånekassen som gjør at jeg ikke får råd til tattis eller piercing, og faen ta den rosa og blå hårfargen som holder på å vaskes ut 🙁 Er ikke lenge før jeg er 100% cishet igjen, når burde jeg si ifra til dama?

    3. Må skynde meg å farge håret og ta tattis da.
      Har tre piercinger, men to av dem er øreflipp, teller de likevel?
      Har ikke lyst til å måtte trekke meg fra vervet i Skeiv Ungdom 🙁

    4. Aah, damn… har jo bare to mindre tættiser og har tatt ut piercingene ~ shit ass, får skvise dem inn igjen! Viktig å være ekte vare 😂 flott at kriteriene endelig har blitt gjort klare😂😂
      (Btw, beste comebacket ever ~ digger deg)

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg