Gratis seminar om trans og kjønn til helga!

*Sponset*

Til helgen er det en forestilling på Bærum Kulturhus jeg har tenkt meg på.

Helsinki Dance Company( ledet av kultkoreograf Jyrki Karttunen) kommer nemlig dit og skal holde en forestilling som blander drag, stand-up og dans til det som virker som en awesome miks!

Og enda bedre, på forhånd/i tilknytning til dette er det et mini-seminar om kjønn som jeg skal på. Seminaret heter “Menn – Kvinner – av alle kjønn” og jeg tror det kan bli ganske spennende.

Mye fordi jeg kjenner tre av fire i panelet og de er bra folk!

Her snakker vi Marion Arntzen, dama som står bak Stensveen Ressurssenter(der Jentene på Toten er vettu!) og du kan ha sett hu både her og der på tv i forbindelse med Født i Feil Kropp og annet.

Vi snakker Jan Elisabeth Lindvik fra Forbundet for transpersoner(FTPN).

Transaktivist(som meg) og har vært en del i media i forbindelse med dette. FTPN var forøvrig det første nettstedet hvor jeg hadde en profil jeg begynte å oppdage meg selv på. For å ikke glemme at FTPN har vært viktig for ekspertgruppen som har arbeidet frem det som nå er blitt til et sykt bra lovforslag om endring av juridisk kjønn uten kastraksjon.

Jens Martin Hardtvedt Arvesen driver med drag selv og er utrolig pen å se på når han dragger(og ellers også altså). Er med i dragtruppen Princessilicious som dere forøvrig burde få med dere en gang!

Karsten Solli har jeg dessverre ikke hørt om før, men det betyr ikke at han ikke er awesome for det!

Seminaret er ment å sette søkelys på det å være annerledes. Kjønnsidentitet og kjønnsperspektiv – hvordan vi møter mangfoldet.

Et sted å lufte tanker, debattere og skape synlighet. Hvordan kan kunsten bidra til å aktualisere og utfordre vårt syn på kjønnsidentitet?

Her er det mye ukjent terreng for mange.

Jeg tenker at seminar + forestilling er en chill måte å bruke lørdagen på(og kom og heng med meg!). Om du kommer så kom gjerne bort og hils på, det er alltid hyggelig!

Snakkes vi?

P.S. Seminaret er gratis!

Her er lenker til arrangementene:

Les mer om forestilling: http://www.baerumkulturhus.no/jemina-act-youd-know-her

Facebook mini-seminar arrangement: https://www.facebook.com/events/560780000745463/

(Dette var forøvrig mitt første innlegg på oppfordring noensinne. Har en regel om å aldri promotere ting med mindre det relaterer til bloggens tematikk, og da passet jo dette fint!)

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg