Lære noe og så bygge videre på det. Frisørskoleeventyr!

Skolen sålangt er fantastisk! Det er mye forskjellig som skjer der om dagen. Denne uken har vi lært om blandt annet farging av hår og fargeteori, og helt ærlig, det er en av hovedgrunnene til at jeg går på skolen! Det er få ting jeg liker bedre enn å farge hår og hver gang jeg lærer noe klør jeg etter å prøve det ut.

Slik som her hvor vi farget etterveksten til denne dokka? Det gikk kjempebra og jeg fikk drøy lyst etter å gjøre det på en ekte person.

…så det gjorde jeg.

…på meg selv!

Og jeg er dødsfornøyd!

Jeg skulle jo bare farge ettervekst og endre hele undertonen på håret fra blå/blålilla til rosalilla, men du vet..jeg må jo alltid strekke meg litt! Så jeg tok fronten også og jeg er sykt fornøyd med å ha gjort det! Det var ikke værre enn å skille ut luggen i en trekant fra midten av front, for så å farge den. Ved å gå utifra midten så får jeg god symmetri uansett hvor jeg legger luggen. Det aller kuleste er at jeg kan gjøre pompadouren min og få den i kun en farge mens resten av håret er i en annen. Dette er tia å leve på gitt!

Si forøvrig hei til noen av folka fra skolen. Man må like høsten når det er så mange fine farger å se på!

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg