Den usminkede “sannhet”.

Så… Dette er litt hardt for å gjøre, men ok. En del har spurt om hvordan jeg ser ut uten sminke(samt noen har påstått at jeg lever for filter og photoshop osv), så jeg tenkte å bare kle det helt nakent, figurativt. La oss bare få det helt avklart med en gang, jeg shopper ikke bildene mine. Jeg gjør alt av sosiale medier og blogging via mobilen, og der bruker jeg kun filter når jeg bruker noe.

Jeg går sjelden ut uten sminke, jeg er redd jeg ikke passerer om jeg gjør. Jeg blir ekstra dysforisk til meg selv, for å ikke nevne at jeg er en smule jålete av meg. Jeg trives med maling i trynet, jeg liker å kunne se meg i speilet og føle at jeg ser bra ut og er ren egentlig. Jeg gjør det ikke for andre og jeg bryr meg fint lite med hva andre gjør med sitt utseende.

Så første bildet er meg kort etter dusjen, ingen sminke, filter eller annet opplegg.

Andre bildet er med ganske mye sminke, mer enn vanlig, med minimal fiks av håret. Brukte kort tid på å legge på og fokuserte ikke spesielt på å “perfeksjonere” noe. Inget filter eller andre endringer.

Og så slenger vi et med filter for god margin. I hovedsak kun for å lysne.

Forskjell? Ja, selvfølgelig, men det gjør meg ingenting. Jeg har det best som meg selv uansett, og tro meg, jeg har virkelig måtte lete gjennom annet enn sminke for å finne meg sjæl.

16 kommentarer
    1. Så fin du var, både med og uten! Og det er jo dessverre kun en selv som bryr seg om egen sminke, så vi bruker mye innsats på noen nesten ingen andre bryr seg om… 😛

    2. Like fin, med som uten, filter eller ikke! Stå på snupp!
      Og hvem liker vell ikke og dolle seg opp, æ lever i skogen og doller mæ opp for folk og trær!

    3. Julie: Haha, takk, og vel, så lenge vi selv er fornøyd så kan resten av verden ha det så godt. Men sannheten er jo at folk bryr seg om man ikke er “pen” nok, og kan gjerne finne på å si nettopp det :-p Men kjæresten ser visst ut til å like det når jeg gjør meg litt ekstra fin.

    4. Du er jo en flott og strålende dame med eller uten. Og først og fremst, du er en kul person som fortjener 100 prosent respekt for hvem du er og de bra tingene du gjør, uavhengig av hva noen tufser på internett tror om utseendet ditt.

    5. Jeg synes nå du er like pen både med og uten sminke… Alt handler om hva DU liker selv 🙂
      Baksiden med internett og det å utlevere seg selv på godt og vondt, er jo at nett trollene får fritt utløp for sin egen idioti… Men så lenge DU har det godt med deg selv og ditt liv, så er det ingen andre som skal fortelle deg hvordan du skal se ut eller leve ditt liv. 🙂

    6. mammatil6: True dat! Og jeg har det ganske så ålreit 🙂 Enda bedre er det å dra disse trollene frem i lyset. Jeg liker slik jeg ser ut, heller med sminke enn uten riktignok :-p

      Men uansett, tusen takk <3

    7. Det er bare å dra trollene frem i lyset, med nok hint til at de skjønner at du vet hvem de der…. Nevner du navn kan du bli anmeldt… Men så er det også slik at det er faktisk ikke ulovlig å hetse noen på nett, så lenge man ikke nevner navn… Jeg anmeldte mitt troll, men det ble henlagt fordi det ikke var strafferettslig.. Det var ikke slik at de ikke hadde beviser, for det hadde de… Men for å få tatt henne, måtte jeg ha gått til sivilt søksmål… Og det hadde ikke jeg råd til… Men men, så lenge jeg slipper å se dama noe mer, så er jeg fornøyd… 😉

    8. mammatil6: Uff det hørtes mas ut :/ Jeg pleier stort sett å begrense meg til å bare vise hva folk skriver. Det får holde så lenge det ikke blir værre. Har kun anmeldt stalkers tidligere. :/

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg