Utsagn jenter tror det er greit å si til transjenter.

Transjente = definert gutt ved fødsel og det viste seg å være feil

Cisjente = definert jente ved fødsel og det viste seg å være rett rett

Jeg er blitt lei av å høre cisjenter som forteller transkvinner diverse ting som egentlig er sykt nedlatende.

“Du legger sminke bedre enn jeg gjør jo!”

“Du har finere ben enn meg!”

“Du har større bryster enn meg!”

“Herregud, du er jo penere enn meg!”

Disse “komplimentene” er bare en måte å dekke over at du er forbløffet over feminiteten til “falske” kvinner. Ja vi har hatt våre utfordringer utseendemessig, men at du sammenligner basert på tanken at du er “ekte” jente og vi er “falske” er idiotisk. Stopp, bare stopp.

(Jeg er ikke falsk kvinne!)

Hva med å heller bare si:

“Du har kjempefin sminke idag!”

“Du har fine ben ass!” (Valgfritt å legge til “ass”)

“Damn, du har bra tits…” nei vent, ikke kommenter brystene til andre på den måten med mindre dere er sammen/holder på.

“Hellige søtpotet så pen du er!”

Se så mye hyggeligere de komplimentene var. Nordmenn er generelt dårlige på å komplimentere hverandre, så da kan vi bli mer ålreite også!

Sjekk forøvrig ut Shit Cisfolk Sier 2; Enda Mer Shit

Husk på at det er lov å si dumme ting iblandt eller å ha sagt feil før, viktigste er at man er klar over det i ettertid, sant?

13 kommentarer

Siste innlegg