Transgender Day of Visibility! En dag for å få opp øya!

Idag markerer vi dagen for synliggjøring av transpersoner! I motsetning til transminnedagen som er i November, som minnes ofrene for transfobiske handlinger og hat, så er dette en dag for å synliggjøre de som fortsatt står. En dag viet til å vise støtte til alle transpersoner som kjemper hver dag for å være den de er. En dag for de som fremdeles er i skapet, så de kan i økende grad se at det er trygt å komme ut. Dette er en god dag!

Alle transpersoner er superhelter!

Den styrken og ærligheten man må ha med seg selv for å finne ut hvem man er, ligner ingenting annet. I skapet eller ute, i skjul eller åpen, transpersoner er bautaer, urørlige og vakre.

Vi har eksistert så lenge vi har skrevet historie, og vi kommer til å fortsette å eksistere til arten dør ut. Det eneste som vil forandre seg, og må forandre seg, er verdens syn på oss.

Overalt i verden lever det transpersoner, som i varierende grad kan leve det livet de selv ønsker. Noen hindres av folkene rundt seg eller lovene i landet sitt, andre hindres av seg selv. Frykten og angsten for å realisere sitt indre kan bli så stor, at man ikke klarer å frigjøre seg selv.

For det er frigjøring vi snakker om, dagen vi kommer ut, dagen vi sier til verden:

“Nei, jeg er ikke den du sier jeg er! Jeg er meg, og ingen andre!

Mitt liv, min identitet og min rett!

Så se oss, anerkjenn oss og når det trengs, hjelp oss, for kampen om rett til egen identitet er alles!

2 kommentarer
    1. Helt med på den der. selvom jeg “bare” transer (og det ikke engang helt ut?). Men godt tiltak! Kult bilde, fra Pride ifjor?

    2. Peter Udbjørg: Takk ^.^ (helt ut er et konsept riksen har satt i hodene på folk :-p )

      Nei, det er fra når Russland var her og spilte fotball, og diskusjonen om flagging på tribunen raste for fullt.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg