Slutt å fortell homofile at det er ok å være homo.

Folk som er homo eller i skapet får ofte høre at “det er helt ok å være homo altså”. Når dette skjer er det litt som å behandle symptomene til en sykdom uten å bry seg med sykdommen.

Vi må slutte å fortelle homofile at det er ok å være homo, og heller begynne å fortelle det til streite. De som allerede er ute som homo vet at det er ok, det er de streite som trenger å høre det.

(Nei, ikke alle homofile vet at det er ok å være homo, men det er ikke de homofiles feil, det er det heteronormative samfunnet sin.)

Det samme gjelder trans i like stor grad, de får høre akkurat det samme.

Det er ikke transfolk og homofile som er sykdommen, det er holdningene til noen “streite”, angrip heller det enn å klappe oss på hodet og si vi er så ålreite atte. Å fortelle oss direkte at “vi er ok altså” anerkjenner at det finnes flere som mener vi ikke er ok, eller at vi ikke er normale i like stor grad.

Hvis vi begynner å fortelle kids fra de er mindre at all samtykkende kjærlighet og kjønnsidentitet er ok vil det gå inn i hodene på de streite og de som viser seg å være skeive.

Så slutt å fortelle skeive at de er ok, begynn å si det til de streite cisfolkene istedet.

6 kommentarer
    1. det er ok å være hetro altså *klappe på skulder*
      haha XD
      når folk sier ting som det er ok å være homo føler jeg at de sier “du er ikke normal men det er greit”
      det er ikke som om folk går til en hetro å sier det er ok å være hetro…
      å være hetro, bifil, homo osv er alt like normalt i mine øyne, så trenger ikke noen til å komme å fortelle meg att “slapp av det er greit at du er bifil”
      just like WTF?! seriøst?! XD tror de jeg skammer meg for legningen min?
      hadde ikke folk fått det til å virke unormalt hadde ikke folk i skapet følt det ikke er greit.
      trenger ikke noen for å fortelle oss legningen vår er ok, trenger at verden godtar det like mye som en som er hetro 😛

    2. Veldig enig med innlegget ditt 🙂 jeg må bare ta opp en kommentar til som jeg har hørt veldig ofte. “hun/han er homo/bifil/transe, men er veldig hyggelig da… ” forstår ikke hvorfor de sier det på den måten…

    3. Haha JA. Eg skjønnar at det liksom skal vere litt solidarisk, men alvorleg talt, nå er vi faktisk komt så langt som samfunn at det skulle vere unødvendig å si 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg