Hvorfor er vold mot kvinner kvinnekamp?

Jeg kan ikke fatte og begripe hvorfor vold og overgrep mot kvinner liksom skal være kvinnekamp? Ikke bare blir vi banka, voldtatt, ødelagt og underminert, men så må vi liksom fikse det også?

At kvinner må finne en løsning på problemene skapt av noen få menn er drøyt dust!

Så jeg synes det er på høy tid å gi utfordringene tilbake til menn! Noen av dere er drøye rasshøl, fiks det!

Vi voldtar ikke oss selv viser det seg.

(Og til morodusten som dør etter å påpeke at lesber forgriper seg på hverandre, det er dritminimalt innad i en minoritet, føkk off!)

6 kommentarer
    1. Jeg vet ikke helt om jeg forstår budskapet ditt? Hvem andre enn en selv, kan fikse opp i psykiske problemer skapt av noen andre? For å ta et eks. Et barn vokser opp i et hjem preget av rus og foreldre som ikke tar ansvar. Dette skaper såklart psykiske problemer for barnet, men hvem kan fikse det? Det rettferdiggjør ikke handlingen, de som stod for handlingen, det betyr ikke at den som gjør det, ikke må ta en form for ansvar. De skal ikke slippe unna – men til syvende og sist er det oss selv som kan gjøre noe med opplevelsen man har. Håper ikke du misforstår. Kanskje jeg misforstod deg. Flott blogg!

    2. langmila: Nja, kanskje vi misforstår hverandre?

      Jeg sikter til at det er kvinner som må marsjere mot overgrep(mot kvinner), når det egentlig burde være menn som marsjerer.

      Menn burde være de som viser tydeligst sin avsky mot hva andre menn gjør mot kvinner. (Om det gav mer mening?)

    3. Forstår tankegangen din!
      Eg blir utrulig provosert av alle artikler om “korleis unngå å bli voldtatt” – der kvinenr skal endre sin rutine og sine vaner, men det står aldri noko om korleis menn skal unngå å voldta! Det er aldri kvinna sin feil!

    4. Mariabb92: Det er også et dust problem, men der har det jo heldigvis endret seg litt. Det er bare trist å se så mange mannsgrupper som velger å prioritere andre ting enn hvordan kompisene deres behandler kvinner..

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg