Et sykt land, ønsker du å oppdatere?

Du lever i et land som kastrerer noen av dets innbyggere som en del av medisinsk praksis, uten at det er nødvendig.

Nei, jeg snakker ikke om kastreringen av tatere som vi kutta ut på 70-tallet, men kastreringen av transpersoner som foregår enda.

(Google kastreringen av tatere forøvrig, drøyt.)

Det er som om Norge er en komputer som har tilbudt folket å oppdatere programvaren sin men vi har kollektivt valgt å trykke “senere”.

Men så når vi oppdager at vi kastrerer transfolk, hva gjør vi da?

Vi setter ned en ekspertgruppe som må gå igjennom om det er bra eller dumt at transfolk kastreres.

Altså hva feiler det oss?

Om du hadde vært statsleder og plutselig funnet ut at helsetjenesten i landet ditt kastrerte folk, noe de hadde drevet med i mange år. Ville du tatt det rolig og bedt noen andre titte nærmere på det, mens nye folk fortsatte å bli kastrert?

Eller ville du ropt “Shit faen hva er det vi driver med…?!?!” og bedt de drite i det sporenstreks?

I tvil om hva du skal svare? La meg hjelpe deg!

Spør deg selv:

“Er kastraksjon, et invaderende, kirurgisk, irreversibelt inngrep som gjør at man ikke kan få barn noensinne, av uskyldige mennesker en god ting?”

Om du kommer frem til noe som helst annet svar enn et jævlig svært “NEI!!!!”, så trykk linken under her:

Denne Linken

Ekspertgruppen skulle strengt tatt vært ferdig innen nå, men har utsatt til tidlig April, så vi holder pusten.

Forørvrig så jobber de med mer enn kastreringen, de titter på resten av det syke regimet som foregår på Rikshospitalet. Jeg har såpass tiltro til ekspertgruppen at jeg går utifra at det vil bli noen drastiske endringer i dette syke systemet.

Så her er til ekspertgruppen, dere burde ikke vært nødvendig, men det hviler et massivt håp på dere fra mange nordmenn. Om ikke annet, så ikke la oss være dårligere enn Sverige og Danmark(som ikke kastrerer folk lengre).

Tittelen burde vært:

“Ett sykt land, ønsker du å kastrere?”

14 kommentarer
    1. Siden jeg ikke har fått med meg så mye rundt akkurat dette, så må jeg heller spørre. Jeg mener at det er bedre å spørre enn å synse og tenke at det kanskje er sånn og sånn. Så, spørsmålet mitt: Er det her snakk om å kastrere kvinner og menn fordi det er eneste mulighet til å bli det kjønnet man føler at man er? For eksempel en ftm som må fjerne eggstokker, osv for å kunne bli kalt en mann av staten? Eller gjelder dette noe annet jeg ikke har fått med meg?

    2. Janne Christine Østby: Det er nettopp det ja. At man må kastreres for å anerkjennes juridisk. Selvfølgelig er det mange som ønsker dette inngrepet men problemet ligger i at man må enten bruke masse penger og gjøre det i utlandet, eller vente dritlenge på å kanskje få lov i Norge. I mellomtiden må man bare gå rundt med feil kjønn i passet. I tillegg er det mildt sagt problematisk at juridisk anerkjennelse kun kommer ved kastrering.

    3. Det har jeg alltid vært helt imot. Av de jeg har snakket med som er transseksuelle, så sier flere at de ikke vil operere bort kjønnsorganer. Jeg føler det blir veldig feil å skulle kun bli kalt et kjønn basert på om man fortsatt har de organene man hadde ved fødsel. Man er det man føler seg, uavhengig av hvordan man ser ut på utsiden.

    4. Håper inderlig at det blir slutt på galskapen snart. Å tvinges til å legge seg under kniven og utføre et risikabelt inngrep for å få sitt riktige juridiske kjønn, er så gjennomført sykt at jeg finner ikke ord. Det burde da for f*** være valgfritt!

    5. Takk for at du minte meg på at det finnes en “dele”-knapp. Jeg satt akkurat og lurte på hvordan jeg skulle få flere til å se dette innlegget da jeg så at du hadde kommentert at jeg kunne dele det 🙂

    6. Du skriver godt og jeg er selvfølgelig helt enig med deg.
      Forslag:
      Kan du også skrive noe om Nor Menn ( normenn) Normann i forskjell til Danske , Svenske osov
      Vi har selvfølgelig dessverre franskmenn og engelskmenn men jeg vet ikke om så mange fler.
      Bare en refleksjon
      Kjempe gøy å treffe deg og din livlige personlighet på sminkekurset stoor klem fra Frida

    7. Frida Haslund: Tusen takk for kjempefin kommentar! ^.^

      Tenker du forskjellene juridisk mellom diverse land? For det kan jeg gjerne gjøre. 🙂

      Tusen takk det samme! Jeg hadde det veldig hyggelig! Klem! 😀

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg