Reportasje: Kjønnskifte uten operasjon?

Jeg ble kontakt av et par journalistspirer som ønsket å lage en reportasje om dagens kastreringspraksis og hvilke konsekvenser det får for meg å ha feil kjønn i mine dokumenter. Jeg møtte de for en stund siden og her er resultatet, enjoy! 
<a href="http://www.youtube.com/watch?v=

(Sjekk rånegrepet på rattet under kjøringa btw!)

Vil bare gjøre obs på at jeg ikke har søkt flere ganger om endring av juridisk kjønn, og fått avslag. Det skyldes en misforståelse mellom meg og teamet, men det forstår jeg godt med tanke på at jeg sa ganske mye den dagen, og i tillegg var mye av det nytt eller ukjent for de. 
Til gjengjeld, John Jeanette Solstad, som har samarbeidet med Patricia Kaate fra Amnesty, har søkt og fått avslag, og dermed klaget dette inn for LDO.
Takk til Marte og Andreas for å ha overlevd og klart å klippe ut noe fornuftig av mine rants mot dagens praksis!
Takk til politiet i Bærum for å ha blitt med og vært profesjonelle rundt dette! Det er en god ting at hun sier ifra slik hun gjorde i videoen der! 
5 kommentarer
    1. I sørafrikanske stod det visstnok hvilken hudfarge eieren hadde. Jeg syns kjønn og hudfarge er like meningsløse i pass.
      Håper turen går greit.

    2. “Det ser ikke ut som du har det jeg tror du har mellom beina, og du likner ikke på den bokstaven som står i passet ditt. Derfor kan du være en potensiell morder.”

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg