Gamle holdninger i nye tider.

Tidssoner er fantastisk, forskjellig tif fra sted til sted. For eksempel i visse deler av landet er det fortsatt 1950!

Fra spøk til revolver, jeg er glad jeg er omringet av folk som ikke er sjåvinistiske eller transeksluderende.

Men til gjengjeld blir jeg sykt satt ut når jeg treffer folk som virker ålreite, men som plutselig er helt i tåka på hvilket år det er. F.eks når noen tror at hormoner er en god måte å avgjøre kjønn på, noe det ikke har vært på flere tiår. Eller når noen oppriktig mener at kvinner er naturlig underdanig menn.

Og de er så satt i dette synet at de vil vri alt for å passe inn i det.

“Vi har jo likestilling i Norge?”

“Vi bestemmer jo kjønn utifra sæd og egg!”

“Muslimer ønsker å konvertere de fleste og drepe alle andre.”

Alle disse kunne trengt en skikkelig oppvåkning og kurs i religion, kjønn og samfunn.

Jeg er glad jeg slipper å være borti slikt på en daglig basis, for da ville jeg nok blitt sprø..

I hovedsak forblir de anonyme troll på internett jeg slipper å anerkjenne.

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg