Brev til meg selv da jeg fortsatt var mann.

“Dude, jeg vet at du tror du kan holde dette inne, men går ikke. Du er ei dame. Ja, det skremmer skiten ut av deg, men ta det med ro. Jeg er 27 og ser ut som jeg er 18 og glad selv når det hagler imot.

Du vil bare bli værre og all den aggresjonen du føler vil spise deg opp. Jeg vet du er forvirret om hvem du er og redd som faen for hva folk vil tenke. Men du er den tøffeste personen du noensinne vil møte, og du kan håndtere alt de kaster på deg. Stol på meg, fordi de prøvde, og du står stødigere enn en Volvo 240 når den treffer fjellveggen. Fjellet raser, du står igjen!

Drit i å overkompansere ved å være den machoeste, dudebr0en du klarer. Du later som om du er denne fordomsfulle, ustelte kødden og det er du faktisk ikke. Du er snill, du bryr deg om mennesker og du elsker å vise empati.

Ikke vær den du tror folk vil du skal være. De fleste av venna dine blir værende uansett og du finner lett nye.

Den skammen du føler? Skammen som forteller deg ikke å gjøre dette mot kidsa du vil ha i fremtiden? At de vil bli mobba og få det jævlig?

Det er jantelovstull du har fått innprinta som ikke stemmer. Du blir en dritbra mamma og Aurora(datteren din) vil være den smarteste lille stjerna som noen gang var. Folk vil komplimentere deg for hvor glad og flink hun er. Du skylder det til henne å være lykkelig, å være deg selv, og den eneste måten det kan skje på er hvis du får huet ut av ræva og på rett plass!

Oh, og den stemmen som forteller deg at ingen noensinne vil elske deg igjen?

1) De som elsket deg som mann kjente aldri den virkelige deg. Du var aldri helt deg selv.

2) Hu dama du vurderer å bli samboer med? Drit i det. Bruk heller tia på å komme ut av skapet. Hu liker det ikke uansett og du kommer til å havne i kjelleren fordi hu sier nei. Det er ikke din feil at hu synes det var feil og ble kvalm. Hu bidro ingenting til forholdet uansett.

3) Du vil oppleve sunnere, gøyere/gayere (og flere) forhold etter at du kommer ut enn du noen gang gjorde før!

Til slutt, drit i å vent på at folk skal dytte deg ut av skapet eller holde hånden din. De finnes ikke, og du vil ikke være i stand til å håndtere alle ting fremover hvis du lar noen gjøre alt for deg. Du er tøffere enn toget, og slutt å tro no annet!

(PS jeg vet at du ikke bryr deg om utseendet ditt fordi livet suger, men vær så snill, kjøp noen nye klær, få orden på håret, drikk mindre brus og spis mindre pølser … Du skylder meg din dust!)”

12 kommentarer
    1. Fantastisk!! Å være ærlig med seg selv er noe av det viktigste og største man kan være!:) Stolt på dine vegne! Skriver litt om noe av det samme på min egen blogg faktisk:)

    2. Hei! Fin blogg! 😀
      Jeg er i gang med å bygge opp mitt eget foretak, og ser nå etter nye kollegaer. Jeg søker motiverte og positive mennesker som ønsker en forandring i sin hverdag. Nye utfordringer, fleksible dager, personlig utvikling og på sikt veldig gode økonomiske betingelser. Har du lyst til å se litt nærmere på hva jeg jobber med? Hvem vet, kanskje du er min neste kollega, men hvis det ikke er noe for deg så kjenner du kanskje noen som ønsker en forandring i sin hverdag? Send meg en uforpliktende mail om du vil ha mer informasjon! 🙂

    3. Fy søren å tøff du er! Det her er noe av det fineste, morsomste og beste jeg har lest. Satt med tårer i øynene og et smil rundt munnen gjennom hele innlegget ditt!
      Vær deg selv og gi blanke f i hva alle andre synes, man kan aldri være en bedre versjon av seg selv enn den man er innerst inne. Stå på, og vis verden at du kan klare ALT!:)

    4. Madeleine: Aww, så fin kommentar! Takk <3
      Så sant så sant! Dessverre tar det tid før man innser at man kan gi faen i andre, men det kom seg fort når det først begynte! 😀
      Jeg står for harde livet! ^.^

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg