Kjenner jeg deg? Om å bli gjenkjent som den man var før.

En veldig rar ting som skjer iblandt er folk som hevder å kjenne meg igjen.

“Kjenner jeg deg fra noe sted?” kan de finne på på si, eller “Du virker svært kjent!”.

Egentlig så er det jo hyggelig å bli gjenkjent, det er bare at når man har levd “to liv” slik som jeg har, så kan man aldri være sikker på hvilken del de kjenner deg igjen fra. Så jeg fryser gjerne til litt, lar de se, før jeg opplyser om hvor de kan ha sett meg de siste par årene. Men ikke før det.

Ikke at jeg er redd for å si at jeg er trans, men jeg har ingen trang eller ønske om å begynne å fortelle om ting til randomme folk jeg ikke kjenner. Det er jo tross alt ganske personlig.

Kjenner de igjen personen øverst, eller personen underst?

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg