“Foredrag” om Trans* ABC

Igår henta jeg Aurora, og vi dro rett på sosialfaglig kveld på Skeiv Ungdom, hvor jeg skulle holde foredrag om Trans*. Idet vi kom dit var det mat, noe som er flott fordi da får Aurora tid til å varme opp, og i tillegg energi fra maten.
Det kom ikke så alt for mange men nok til å holde ett meningsfylt foredrag med en interaktiv tvist. Formen min var ikke helt på topp, så fikk Luca(bestmedbart) til å hjelpe meg, noe han gjorde strålende, selvfølgelig 🙂

Noe som er litt komisk er at Luca og jeg er ikke helt enige når det gjelder trans*tematikk. Vi er langt fra uenige, bare ikke helt enige heller, men mer om det en annen gang. 🙂 Dette utspilte seg riktignok på ett høyt/lavt nivå. Luca ville legge ut og utbrodere, noe som grunnet hans erfaring, utdanning og syn, holder ett høyt nivå(I mine øyne). Og så ville jeg trekke det litt ned igjen, og nesten gjøre det litt “simplere” i mangel på bedre ord.
I tillegg kunne vi spille frem og tilbake, noe som gjorde “scenarioer” ganske underholdende. Vi gav eksempler på hvilke spørsmål man ikke trenger å stille en trans*personer. Når det ble lagt frem på den måten, altså at de fikk se en person stille en annen person en masse intime spørsmål, så tror jeg beskjeden kom tydelig frem 🙂

Til de som lurer på hva Aurora holdt på med på dette tidspunktet, så var hun enten underholdning ved å kaste ball rett foran oss som snakket, eller hun var ute og lekte med noen av de andre som var der(som jeg kjenner godt fra før).
Etter en stund måtte Luca dra og jeg fullførte og tok imot en del spørsmål/svar etterpå 🙂

Etter fullført “foredrag” dro jeg og klumpen hjem, hvor Aurora proklamerte sitt ønske om å sove sporenstreks(uuuuvandt!).

Alt i alt en hyggelig dag!^^

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg