Føler du deg komfortabel med å svare på spørsmål angående det å være trans om f.eks læreren/vennen/en fremmed spurte deg? Dag 26 av Transutfordringen!

Bare greit å si at det står svare på spørsmål om det å være trans, ikke om man er trans.

Det spørs veeeeldig. Med venner er jeg alltid åpen, men om vi f.eks er ett sted hvor jeg helst ikke vil at ukjente skal vite at jeg er trans, så vet de fleste at de ikke burde spørre, eller jeg bare ignorerer spørsmålet på en måte.

Om en lærer eller annen veiledende figur hadde spurt meg, om vi var alene, hadde jeg gladelig svart, om ikke annet så for å opplyse og kanskje skape mer forståelse.

En fremmed hadde vært litt mer tvilsomt, da spørs det på spørsmålet, fremmede ser stort sett ut til å være mest interessert i underlivet mitt, og det svarer jeg ikke på.

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg