Uten deg. (Ett dikt)

Uten deg!

Du kjærlighetens varme glød,
som er mistet gang på gang.
Finn meg ei i ytterste nød,
da det blir min siste sang.

Led meg ei på dype vann,
Ei heller på gale stier,
La meg slippe falske fang,
Og unngå dårlige ti’er.

Jeg faller hardt,
Og såres lett,
Alt blir svart,
Jeg føler meg trett.

Jeg elsker forelskelse,
De følelser det gir,
Men hater forglemmelse,
Ensomheten svir.

Å lime bit for bit,
Til man nærmer seg hel,
Er hardt nok slit,
Uten savn etter annens sjel.

Måtte jeg bli en stein,
Som føler og undrer ei,
Så jeg kan makte regn,
Og en fremtid uten deg.

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg