Fabelaktig kveld, fremgang igjen!

Igår var sykt bra!!!

Skulle jo som kjent til min første terapitime, hvor jeg derfra kunne kanskje få komme til videre behandling hos en forholdsvis kjent person:)

Hoppet i bilen, var tidlig ute, sminke var pakket og klart, samme planen som sist. Skulle stoppe og sminke meg på veien, har ett stoppested jeg liker ca 20 min hjemmefra mot Oslo, så stoppet der og satte igang. Tok litt lenger tid enn jeg regnet med men kom meg nå videre.

Parkerte på ca samme sted som forrige gang, var ekstremt mye kaldere enn jeg regnet med, så holdt på å fryse ihjel mens jeg gikk ned mot kontoret.
Kom meg inn og hilst på begge de to som satt der, skulle først snakke med psykologen som jeg hadde truffet gjennom forskningsprosjektet fra tidligere. Vi snakket om det at jeg var kommet ut til mine foreldre og problemer rundt det og familien generelt. Så gikk jeg videre til den profilerte behandleren om man kan kalle det det:) Hin var ihvertfall ekstremt god å prate med, morsom og lyste av intelligens.
Vi snakket om det at jeg ikke hadde bestemt meg for om jeg ville gjøre transkjønnet gjennom staten eller privat gjennom behandler. Jeg uttrykte også bekymring for at jeg har fremdeles tilgode å høre ett eneste positivt ord om Riksen og Seksjonen for Transeksualisme. Bekymringen min var mye grunnet det at jeg har familie og er stefar til ett barn samt far til ett annet. Riksen vil bare ha sort/hvitt tilfeller av trans. Så om jeg skulle gått dit kunne jeg ikke likt jenter(som om kjønn og legning går hånd i hånd liksom), jeg skulle ikke hatt barn og hatet det jeg hadde mellom bena.
Ingen av disse stemmer…
Behandleren bekreftet mine tanker rundt dette, så det ble vel egentlig bestemt at jeg skulle gå privat, da må jeg riktignok betale for alt, men resultatet blir bedre:)

Håpet mitt var at jeg skulle få fortsette hos denne behandleren, og på slutten av samtalen så FIKK JEG DET!!! Helt utrolig fornøyd!
Så var det ut i kulda igjen, overlevde akkurat bort til bilen… Og hjem og spise Pizza!
Beste dagen på lenge!

4 kommentarer

Siste innlegg