KVINNE ANMELDT FOR BLOTTING I DAMEGARDEROBEN.

En transkjønnet kvinne jeg kjenner ble nylig anmeldt for blotting i damegarderoben, fordi hun var naken og hadde en kropp «fornærmede» mente ikke hører hjemme der.

Dette er så enormt drøyt og trist. Altså, jeg mener, dessverre helt oppriktig, at transpersoner må ta høyde for at folk ikke er vandt med deres eksistens i garderoben.

Den gjengse ciskjønnede person er mest sannsynlig ikke kjent med transtematikk, ei heller med den nye loven om endring av juridisk kjønn som kom i fjor. Derfor er det strategisk lurt av oss å trå varsomt. Men å anmelde noen for blotting når de var naken i en garderobe, er ikke kult. Om du ser noen i garderoben som du ikke aner om burde være der, som ikke gjør en flue fortred, anta at de selv vet hvilken garderobe de burde være i.

(Transkjønnet: Tildelt et kjønn ved fødsel, identifiserer som et annet kjønn.

Ciskjønnet: Tildelt et kjønn ved fødsel, identifiserer som det tildelte kjønnet.)

Om du er keen på å lese twittertråden kan du gå hit: https://twitter.com/cjentoft/status/920684853506592768

2 kommentarer
    1. Jeg mener personlig at transseksuelle burde få en egen garderobe eller skifte på doen. Jeg har forståelse for at de føler seg som dame, men jeg har ikke lyst til å se på en penis i damegarderoben.

    2. Hege: Hei Hege! Transkvinner føler seg ikke som damer, de er damer. Man kan se mye rart i damegarderoben, noe som ikke er rart med tanke på det kroppslige mangfoldet som finnes. Jeg tenker at om du ser på underlivene til andre i garderoben, så kan det være en idé å løfte blikket til en mer akseptabel høyde.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg