Det er MIN svære, tatoverte, piercede transkropp, så klapp igjen.

Å uttale seg om andres kropp er i enkelt fortalt idiotisk. Uttalelser som “Du er feit”, “Du har stygt hår” og andre gamle gjengangere. De bidrar aldri til noe positivt. Vedkommende som sa det fremstår som en fullstendig røv, mens vedkommende som fikk høre det får bare dårligere selvbilde. Eller når konvensjonelt pene mennesker kun får være pene, da de umulig kan være intelligente. De reduserer andre til kun en kropp, et objekt, uten bærende mening eller hold. Det er så stygt gjort mot noen å la deres utseende avgjøre hvorvidt deres tanker og meninger skal bety noe.

(Dette er så lite flatterende jeg klarer å se ut, og tullingene har ingenting)

Så har du tullingene som uttaler seg om valgene andre tar med kroppene sine, hårfarger som avviker fra normen, klær og tilbehør. Jeg er lei av å høre folk snakke om platinablondt hår som om man automatisk er dum. Jeg er lei av å høre folk snakke om Botox og Restylane som om man mister hjernekapasitet om man tar det.

Eller i mitt tilfelle, at folk skal kommentere piercings, tatoveringer, vekt og kjønnshistorikk.

Det blir til en slags barneskoleforsøk på å dra meg ned eller å få meg til å føle meg liten. Problemet er bare, det virker ikke. Du kan ikke si noe angående vekta eller kroppen min som jeg ikke har sagt til meg selv og kommet meg videre fra. Og hvordan jeg velger å bekle eller smykke kroppen min er opp til meg selv. Jeg gjør det for meg. Jeg realiserer min kropp på mine premisser. Jeg gjør det fordi jeg synes det er pent, ikke for å være pen for deg. Nå snakker jeg ikke om de som velger motiver som virkelig bygger på hat og støter. Om noen kommer rullende med hakekors så er det helt innafor å være sinna. Men selv da er det lite poeng i å si noe.

Jeg forstår ikke motivasjonen for å snakke negativt om andres kropp. Er det jantelovsbullshit om at vi alle skal se likedan ut? Blir tullingene misunnelig av en eller annen grunn? Skulle de ønske de turte å gjøre slik med sin kropp, eller er dem så satt i konseptet “naturlig kropp” at de ikke klarer å forstå at “naturlig” er et idiotkonsept. Å snakke om naturlig som en kroppslig status er urealistisk. Man kan undres om første personen som oppfant pil og bue eller klarte å lappe sammen et spyd fikk beskjed om at det var unaturlig.

Ugh nei, vi jakte med stein og hender, den naturlige måten!”

Å snakke stygt om noen fører absolutt ingenting positivt med seg, og bidrar kun til at folk har det vondt. Fortell en person nok ganger at hen er feit og er man flink nok og vedkommende lei nok, så tar personen livet av seg selv. Er det hva sånne jævler vil? At andre skal ta livet av seg? Hvorfor? Hvor ligger logikken i å snakke dritt om noen for hvordan de velger å se ut, eller enda værre, for ting man ikke kan gjøre noe med? Jeg forstår bare ikke motivasjonen. Uansett grunn så gjør det ikke annet enn å skape mindre lykke for alle involvert. Så her skal dere få et fantastisk råd dere kan ta med dere ut i den vide verden! Et råd som vil forbedre livskvaliteten for alle som påvirkes av det for all fremtid:

Sett dere ned, hold kjeft og døm folk for valgene dem tar og bilene dem kjører!

5 kommentarer

Siste innlegg