Anmeld hatprat i kommentarfelt.

Som de fleste har fått med seg har “Anna” trakassert meg svært kraftig på denne bloggen. Deriblandt under andre nick også for å fremstå som forskjellige individer.

Å oppfordre til drap på mennesker er et brudd på norsk lov. Å diskriminere på bakgrunn av kjønnsidentitet/seksuell legning/kjønnsuttrykk er også et brudd på norsk lov. Jeg oppfordrer alle som blir utsatt for trusler, drapsoppfordringer og diskriminering til å anmelde slikt..

Har du vært borti slikt før? Hva ville du gjort?

8 kommentarer
    1. At det er mulig.. Noen mennesker eier virkelig ikke skam! Jeg tror ikke mange av disse menneskene som trakasserer andre bloggere er klar over hvor mye IP-adressen deres røper om dem… Det skal ikke mange klikk til på google før vi vet både byen og adressen til den feigingen som sitter å gjemmer seg bak tastaturet sitt. Og da er en politianmeldelse alt annet enn vanskelig å fylle ut.
      Jeg har heldigvis aldri opplevd slike trakasserende kommentarer, og jeg ønsker det ikke på min verste fiende. En anmeldelse er på sin plass. Ingen skal måtte finne seg i slikt!

    2. Vet ikke hva jeg ville gjort. Har aldri fått noe i nærheten av noe så fiendtlig på bloggen min, og håper jeg aldri gjør det. Har 100% forståelse både for å anmelde og å la være. Vet ikke om jeg ville sett på dette som en direkte drapstrussel, men det er absolutt ikke grei oppførsel heller.
      Det som også går an, er kanskje å klage inn innleggene til administrasjonen på blogg.no?

    3. Øyvind: Det er uansett ulovlig oppførsel da det er oppfordring på en gruppe. “Kill all transpeople” liksom. Men ja, skjønner at ikke alle anmelder.

      Aner ikke om de kan gjøre noe annet enn å blokkere IP 🙂

    4. Jeg har ikke ord. Det er bare helt jævlig at noen får seg til å skrive slikt. At noen gidder å legge seg så mye opp i hvordan du lever ditt liv… Creepy! Hvis noen er farlig her så må jo det være “Anna”…

    5. hei
      Har ikke lest bloggen på en liten stund (pga jobb). Men å finner at du har fått så mye drit fra enkelt individer er bare jævelig trist. (vanskelig egentlig å få fram det rette ved tekst). Tenker at personer “anna” selv har store problemer slik at de må fremheve seg slev ved å komme med drit og trusler mot andre. Ser ut som rette for “anna” er en tvangs trøye og innleggelse…..
      Synes at du gjorde det rette ved å anmelde.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg