Ny kjønnskategori på blogg.no!

Endelig kan man velge noe annet enn “mann” og “kvinne” som kjønn hos blogg.no.

De valgte å gå med “Annet” som navnet på den tredje kjønnskategorien. Det anser jeg som et veldig godt steg i riktig retning og godt å se at de endelig følger etter. Ved å åpne for flere kjønnskategorier gjør man plattformen sin tilgjengelig for de som definerer utenfor de binære kjønnskategoriene. Veldig gledelig å se, og hurra for Blogg.no!

http://info.blogg.no/1438082884_nytt_kjnnsvalg_p_prof.html

6 kommentarer
    1. About time! Tror vi kan takke Caitlyn Jenner for enorme framskritt på den fronten. Nå får vi bare håpe resten av verden følger etter og henger seg på.

    2. Nerdemamma: At vi beveger oss fremover i verden skal nok både Caitlyn Jenner, Laverne Cox og diverse andre superkjendiser som er trans få mye av æren for. Men akkurat at blogg.no har utvidet kategoriene skyldes faktisk noen små transfolk har i Norge som har jobbet og mailet med blogg.no, og jeg er ikke en av dem. Her snakker vi at kidsa har ordnet opp og lykkes med noe og det synes jeg er dritkult. Når jeg tenker meg om burde nettopp dette stått i innlegget :-p

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg