Stor avsløring – Regnbuefamilien kommer på TV!

Da er det på tide å avsløre den store nyheten! De siste månedene har Ina, Aurora og jeg vært opptatt med noe ganske stort vi skal være med på. Noen av de som kjenner oss vet om dette og for eksempel så var det vanskelig å ikke skjønne det når man møter folk med et kamera etter seg.

Nå til høsten blir vi nemlig å finne på VGNett sin serie, Oljebarna!

Om serien:

Hva er konsekvensen av å vokse opp i et av verdens rikeste land? I denne dokumentarserien følger vi unge mennesker i dagens Norge. På godt og vondt.

Mange av dere husker kanskje at jeg har vært med på Unge Mødre tidligere så dette blir ikke første gang jeg er å finne på skjermen, og det samme gjelder strengt tatt Aurora, men Ina får sin første omgang.

Det har vært utrolig gøy å ha kamera rundt oss og vi gleder oss veldig til det skal sendes. Vi gikk en del runder med oss selv før vi takket ja til å være med. Det var viktig å begrense hvor eksponert Aurora ville bli og unngå de vanlige fallgruvene, spesielt de som følger med å være trans. Heldigvis har produksjonteamet hatt god holdning og åpne ører hele veien. Vi har følt oss veldig trygge og derfor er vi sterke i trua på at dette blir bra.

Noe serien gjør utrolig bra er å vise noe av det mangfoldet vi har i Norge. Det mangfoldet vi kan ha her i verdens rikeste land. Tidligere har det vært med taggere, folk som går på medisiner, folk som er nye i Norge, homofile, religiøse, politikere, bloggere og en drøss andre. Altså folk som er vanlig å finne i norsk fauna.

Jeg lover selvfølgelig å holde dere oppdatert når det nærmer seg sending. Håper dere vil se på og gi tilbakemelding på hva dere tenker.

Her er noen av mine favorittepisoder av Oljebarna. Kommenter gjerne under hva dere synes! 😀

Religiøs:

http://www.vgtv.no/#!/video/106828/oljebarna-religioes

Sex:

http://www.vgtv.no/#!/video/108649/oljebarna-sex

Eksponert:

http://www.vgtv.no/#!/video/106829/oljebarna-eksponert

8 kommentarer
    1. Emilie – jente på deltid: Takk! Ja, jeg veit de ville ha deg med til sesong 2(?). (Har lest bloggen din vettu) Er fullt forståelig å takke nei, spesielt ikke når man ikke er åpen eller har gjort det før. Tror ikke jeg hadde turt med mindre med jeg allerede var såpass eksponert og åpen. Men tror temaene vi skulle være med på er forskjellig, for det at jeg er trans(eller noe rundt det) er ikke greia. (Så er egentlig nysgjerrig på hva du egentlig skulle være med på for tema).

    2. Så kult! Jeg har følgt med på Oljebarna siden første sesongen, og syns det er en veldig god serie som viser mangfoldet i Norge. Gleder meg masse til å se episoden om dere 🙂 Gratulerer masse!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg