Internasjonalt besøk og feiring!

Igår var en dag for feiring!

Jeg hadde siste dag på jobb før skolestart i August og jeg overleverte nøklene til den gamle leiligheten.

Så fikk vi middagsgjester! Isah fra Skeiv Verden og Rannveig, har hatt Lourdes Ashley Hunter fra USA på besøk. Lourdes er lederen for Trans Women of Color Collective som jobber for å synliggjøre og løfte opp historiene til rasifiserte transpersoner. Jeg møtte henne kort under Pride, da hadde hun nylig holdt en appell på hovedscena i tillegg til tett program ellers. Jeg inviterte dem på middag og heldigvis rakk vi det før Lourdes måtte dra. Det var kjempehyggelig, med både kjøtt, vin, sigarer og grønnsaker Ina, kjæresten min, har dyrket selv på terrassen.

(Årets hillbillyøyeblikk! Utrolig stolt av Ina for å ha dyrket i hagen!)

Vi snakket mens grillen jobbet, utvekslet erfaringer og koste oss masse. Dette var veldig bra for meg personlig. Jeg fikk høre om hvordan det er å være svart, transkvinne i USA, som er veldig forskjellig fra å være hvit i Norge! Jeg kan aldri forstå hvordan man blir møtt av samfunnet når man ikke er hvit, men det hjelper å høre på de som faktisk vet.

Forhåpentligvis får vi sett hverandre igjen en dag, om ikke så fikk jeg ihvertfall gitt hu mat, drikke og sigarer hu kanskje sjeldent ser ellers. :-p

(Bilder brutalt frarøvet diverse facebookprofiler)

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg