Kristen konfirmasjonsleir ble viktig steg i transkjønnet kvinnes selvrealisering.

Da jeg var på konfirmasjonsleir var jeg langt inne i skapet. Jeg hadde ikke tenkt stort på min egen kjønnsidentitet på en stund fordi tanken skremte meg. Jeg skulle være på den leiren en stund, sove på rom med gutta og egentlig ha det helt ok. Litt kjedelig med hele “kristen”-delen, men det var forventet.

Så den ene kvelden så var det show og da skulle man drive med drag og slikt tydeligvis. Et par av guttene og jeg skulle da bli kledd opp av jentene(husker ikke om sminke var inkludert). Husker jeg endre opp i en alt for stor olabukse og en topp, tror ikke noe mer. Det var latterlig, akkurat som det skulle være.

Så hadde vi oppvisning, målet var vel at vi skulle se teite ut, dere vet, hele “mann i kjole”-vitsen vi alle kjenner for godt. Så jeg spilte med, men ikke så mye, jeg hadde det mer gøy med det. Ikke fordi jeg nødvendigvis følte meg så sykt “jente” i de klærne(klær har jo ikke kjønn), men dette var klær som representerte en verden jeg ikke fikk være en del av. En verden jeg trodde jeg aldri kunne tilhøre. Så var det slutt, jeg strakk det så lenge jeg kunne, men mannemasken måtte på igjen.

Jeg finner det litt rart riktignok, at det første stedet jeg skulle få en smakebit på hva jeg gikk glipp av, var på en kristen konfirmasjonsleir.

Kristendommen som liksom har så god historikk med LHBT…

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg