Namedroppa i Dagsavisen.

Her sitter jeg og kjører familien hjem fra Flekkefjord da jeg får beskjed fra Ina om at mobilen min har notifications på Facebook.

Da har BLIKKs årvåkne journalist Reidar lest Dagsavisen og sett at jeg var blitt nevnt i en artikkel. Rettere sagt bloggen var blitt nevnt

I en artikkel av Marta Breen med tittelen “Tid For Trans ” fortelles det om hvordan trans stadig blir mer utbredt og trukket frem i lyset. At frykten for et tredje kjønn er ubegrunnet. Breen nevner amerikanske serier som Transparent og Orange Is The New Black, samt trekker inn oppmerksomheten Bruce Jenner har fått i media. Hun lister også opp norske representasjoner på trans. Det er her hun nevner meg, sammen med serien Født I Feil Kropp i tillegg til pronomens debatten.

At en av Norges mer uttalte og anerkjente feminister nevner meg i en kontekst om trans, sammen med andre store representasjoner, er steintøft!

Å se ComingOutChristine komme opp i den konteksten(og først av de norske) gjør at jeg føler meg sykt beæret. Har også tydeligvis endret status fra sinnablogger til mammablogger. (Neste steg kjendisblogger?)

Artikkelen “Tid for trans” er kjempebra og jeg anbefaler deg å lese den. Breen kommer med flere gode poenger deriblandt hvordan tanken om kjønn som noe mer enn sort hvitt kan bli komplisert selv hos de mer åpne av oss. Det er hyggelig når mennesker utenfor tematikken kan tale uten å tale over de det gjelder.

P.S skulle Marta tilfeldigvis lese dette, tommel opp og takk for at du setter av tiden til trans!

http://nyemeninger.no/alle_meninger/cat1003/subcat1018/thread311238/#post_311238

3 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg