“Bivirkninger: uregelmessig mens og impotens”

Så igår hadde jeg et aldri så lite eventyr på apoteket.

(Tatt på matbutikken, ser litt dust ut å sjølfie på apoteket..)

Som mange her vet går jeg jo på hormoner, og de får man på resept.

Jeg var nå i ferd med å gå tom så jeg stakk innom et apotek for å hente ut mer. Ut av nysgjerrighet spurte jeg om det finnes alternativer til antiandrogenene mine(Spirix), fordi det er så vanndrivende. Så hun som jobbet der sjekket opp og kom frem til at det fantes et alternativ. Jeg spurte hva bivirkningene var og samtalen forløp slik:

“Vel, du kan få uregelmessig mens”

“Ok”(ikke videre bekymret for det gitt)

“Kvalme og diaré”

“Jojo”

“Hehe, impotens, men det trenger vel ikke du å bekymre deg for.”

“Haha, nei jeg tror det skal gå veldig fint” svarer jeg og sier takk for hjelpen.

Jeg glemmer i blandt at jeg har privilegiet av å passere. At når folk ser på meg så finnes det ikke snev av tvil hos dem at jeg er kvinne. Det er sykt digg, men også litt komisk iblandt, slik som igår. Hun valgte å fokusere på at jeg kunne få uregelmessig mens og fleipet med impotensen.

For å toppe det hele ble jeg visst småflørtet med på butikken av en gutt som først kalte Aurora datteren min. Men rett etterpå sa han igjen, “Jeg burde kanskje sagt søsteren din, vel, får gjøre det neste gang, hehe!” og smilte litt som playere gjør på film.

Jeg anerkjenner forsøket kompis, men jeg spiller for det andre laget!

Iblandt er livet digg, og morsomt!

I tillegg fant jeg en helg spesiell sopp!

Soppen Kåre var ikke som andre sopper, hen var nemlig født med to ben.

“I try to live a normal life you know?”

Dessverre gikk det med Kåre som det gikk med de fleste andre sopper. Hen ble spist. Vi vil aldri glemme Kåre, en sopp blandt sopper!

(R.I.P. Kåre the sopp)

Har du opplevd noe gøy i slike settinger?

(Kanskje litt vanskelig men pytt pytt)

17 kommentarer
    1. Hvor ble min kommentar av? 😳
      Jaja….. Hvorfor bruker du ikke Androcur? Det gjør dattera. Slipper det vanndrivende styret.

    2. apotek-høgdepunktet så langt var då heile tre tilsette bak disken skulle greia ut om tarmbesværet ein kan få av mensutsettande tablettar, basert på eigne og/eller venninners (“venninners”) erfaringar. dei tar opplysningsdelen av jobben på alvor, i alle fall!

    3. Husker første (og definitivt siste) gang jeg var på kondomeriet, så kom det en dame som jobbet der bort til meg og bare “Heisann, så du ser etter noe som vibrerer? Trenger du hjelp???”
      Jeg turte ikke fortelle henne at jeg er “utstyrt annerledes”, så ble en ganske awkward samtale for min del, for å si det mildt.
      “Denne klitorisvibratoren her er veldig populær for tiden, så den vil jeg anbefale” osv…

    4. Mammaen: Aner ikke? Har ikke fått noen andre fra dette nicket til dette innlegget?

      Fordi androcur kan kun andrelinjetjenesten skrive ut, og dermed ikke en vanlig fastlege eller de fleste private.
      Vet man slipper det, og derfor jeg hadde lyst, men viktig å huske på at stoffene er myyye sterkere i androcur også, på godt og vondt. Skulle helst gått på androcur..-.-“

    5. Nytt forsøk:
      Dattera (MTF17) hadde mageverk og var hos legen. Legen ba henne legge seg ned på undersøkelsesbenken. Ultralydapparatet ble tatt fram og scanninga over magen starta. Såg nok over galleblære og diverse øverst i magen. Så kom det: “Hvordan er det med menstruasjonen?”
      Vi holdt på å dø av latter. Dette er vår internhumor for tiden 😂😂😂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg