Toppløs i Oslos gater? Frie pupper?

Det har seg jo slik at de siste årene så har jeg grodd noen *host* fordeler. Som jeg er veldig fornøyd med(foruten når jeg løper, damn...).

Men, det har seg jo også sånn at jeg fremdeles er juridisk mann, med de fordeler og ulemper det rent teknisk medfører seg.

(Toppløs eller ikke?)

En av disse er jo at om jeg går toppløs andre steder enn på stranda kan jeg bli bedt om å dekke meg til, fordi jeg har tits. Men samtidig er jeg juridisk mann, og menn blir ikke bedt om å dekke seg til i det fri. Dette fordi pupper kan regnes som seksuelle mens pecs, moobs, brystkasse osv regnes ikke som det. Loven er i prinsippet likestilt, håndhevelsen av den er ikke det.

Så jeg er sykt fysen på å sjekke og så skilte med at jeg er juridisk mann skulle jeg få noe dritt for det. Men det blir nok med tanken, plutselig blir det et helvetes spetakkel ut av det. En eventuell politikonstabel ville lest meg som innehaver av et par tits i ålreit størrelse og sannsynligvis handlet deretter, men det er jo ikke riktig?

Er det bare jeg som synes det er dust at samfunnet fungerer slik? Da sikter jeg ikke bare til at jeg må være registrert som juridisk mann, men at kvinner må dekke seg til mens gubber må ikke? Hvordan gir det mening på noe som helst vis?

Fuck it.

#freethenipple og stopp tvangskastreringen av transpersoner!

22 kommentarer

Siste innlegg