Datter bestemmer middag, mamma får en utfordring!

Aurora fikk jo da velge ut middagen selv, og valgte laks, diverse grønnsaker og fryste potetbåter. Det ble da min oppgave å lage noe fornuftig ut av det til slutt.

Dette fikk jeg æren av å lage noe vidunderlig av…

Slagplanen ble da til å lage grønnsakene til en rotmos. Pastinakk, søtpotet, litt potet, gulrøtter og kålrot fikk koke en stund i kjelen.

Så helte jeg av vannet, hev oppi pittelitt smør og en del hvitløk. Tok stavmikser’n og knuste/mikset det til fet ble fløyelsmykt. Okei, tilbehør done. Så over til fisken.

Fisken ble lagt i ildfast form, med litt olje under og hvitløk, krydder samt litt olje beregnet på fisk oppå. Heiv det inn i ovnen og lot det stå.

Så satt jeg inn potetbåtene samtidig i ovnen og lot de kose seg til de ble perfekte. Mot slutten av tiden tok jeg på osten hun hadde valgt ut og heiv litt av det oppå fisken. Ville normalt ikke inkludert ost til dette måltiden men det var jo ikke jeg som bestemte.

Til tross for Auroras lille shoppespree så ble det en sabla god middag til slutt:

(Naaaaaam!

Nevermind det lille med ekstra olje.)

Egentlig var det en hyggelig ordning å la henne bestemme på den måten, da ble det jo litt mer spennende også! ^.^

Hva synes du? Duger jeg når jeg må improvisere?

2 kommentarer
    1. hehe så arti 🙂 god øving att barna får velge maten selv også, du må være stolt at hun valgte så sunt mat isteden for bare pizza :O ikke alle barn som frivelig spiser fisk å grønt 🙂
      genial improvisering 😛

    2. Verona Tore’sdotter: Hehe, jeg er kjempestolt av det! Men det skyldes nok at vi stort sett eter forholdsvis sunn mat og mye hjemmelaget. Men nei, trodde jo hu skulle gå rett for junkfood :-p

      Takk! Ble veldig fornøyd med resultatet ^.^

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg