Partybuss med strippeshow, kun for “ekte” menn!

Denne ble postet i en gruppe for transpersoner(ftm og mtf) på kvinnedagen.

(Viktig å merke seg at flere i gruppa hater betegnelsen “trans”, og helst vil bruke andre begreper som Født i Feil kropp osv blablabla.)

Den var rettet mot de som definerer seg som menn. Jeg og et par andre stilte oss kritiske til arrangementet, at det ble posta i nettopp denne gruppa og dagen det ble gjort på(kvinnedagen).

Dette var det lite gehør for blandt medlemmene i gruppa, og til syvende og sist ble jeg kastet ut for å “trampe på andre personers selvtillit” og lignende.

(Strippeshow bygger selvtillit ifølge admin.)

(Det som regnes som angrep er diskusjoner om Født i feil kropp vs. Trans, og denne strippediskusjonen.)

Dette til tross for at andre personer hadde kommet inn i debatten kun for å si at angrepene mot meg var over kanten.

Jeg har ingen problemer med å innrømme at jeg sikkert ble både nedlatende og latterliggjørende i kommentarene, fordi jeg helt ærlig forventer bedre av folk i denne situasjonen, og mennesker generelt.

Jeg finner det veldig uheldig at folk skal trenge å være menn så hardt at de går til det ekstreme for å vise seg selv og verden hvor “mann” de er.

Når det da i tillegg bygger oppunder objektifiseringen av kvinner så er det idiotisk. For å ikke nevne at stereotype holdninger i en gruppe for transfolk(og andre selvforklaringer), virker på meg dobbelt skadelige. For all del, å drive med sex arbeid frivillig er opp til en selv, men man skal fortsatt være kritisk til de som betaler for tjenestene.

Men skal man holde transmenn til de samme standarene som cismenn eller skal man dømme de hardere siden de bør ha mer innsikt i temaer som objektifisering og slikt?

Jeg mener man kan anerkjenne kjønnsidentitet og samtidig forvente at mennesker som ble definert som jenter ved fødsel bør ha et litt bedre innsyn i ting som sexisme og slikt.

(If it walks like a duck..)

Så som sagt så ble jeg kastet ut, for å skape uro. Dermed konkluderer jeg med at det helt ok å promotere 1950-talls holdninger og kleine harryturer som involverer en god dose kjøp av sexarbeid. Men å si ifra om hvor dust det er, er langt over kanten. Gitt dette så kan jeg sove ganske rolig i natt også.

(I ettertid så har jeg funnet ut at minst én til trakk seg fra gruppen fordi jeg ble kastet ut og alle de som angrep meg fikk ingen konsekvens.)

6 kommentarer
    1. du er jo passe stutt i knotten som lager en stor sak ut av et arrangement som er ment for guttene og mennene i denne gruppa. Slik jeg forstår det ut ifra bloggen din er ikke du en av dem, heller tvert imot? Da gjelder ikke denne saken deg, og å offentliggjøre diskusjonen – til tross for anonymiseringen av menneskene som har tatt del i diskusjonen – er respektløst overfor hver enkelt person som tok del i dette. Jeg for min del krysser fingrene for at noen tar tak i deg og denne saken, for dette er krenkelse på høyt nivå.

    2. Utrolig at du henger ut andre offentlig. Du vil bli respektert. Men det forutsetter at du viser respekt.

    3. Jeg har ikke satt meg så veldig mye inn i dette med stripping, annet enn da jeg var med i SU og skulle være med å demonstrere mot en strippebar i Trondheim, Dreams (?), som tydeligvis ikke hadde så veldig gode arbeidsvilkår. Det jeg ikke forstår er hvorfor noen føler behov for å ha en stripper til stede. Jeg trodde dette var et amerikansk opplegg, at man “må” ha en stripper til stede for å føle seg mandig. Spesielt ift. utdrikningslag. Man trenger faktisk ikke å ha en stripper til stede. Man kan ha en like koselig guttetur uten stripper. Dette mener hvert fall jeg 🙂

    4. Janne Christine Østby: Amen! Er akkurat samme problemet jeg har med det.
      Det er er amerikansk opplegg, og om vi vet noe så er det at Amerika er ikke et eksempel til etterfølgelse :-p

      Hvorfor kunne de ikke bare gjort den klassiske “lei en hytte på Trysil og drikk til morgengry”? En smule Harry det også, men ingen ville brydd seg.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg