Fra macho til feminin.

Jeg har jo allerede gått fra “mann” til kvinne, så det er jo ingen hemmelighet, intet nytt på den fronten.

Men.. jeg tror jeg har en bekjennelse å komme med.

Veldig ofte iløpet av livet mitt, både før og etter jeg kom ut, så sto jeg hardt på at jeg var ganske macho, og at dette viste seg også i hvordan jeg gikk kledd.

Det siste halve året har jeg endret en del på nettopp hvordan jeg går kledd. Jeg ser utrolig mye mer mainstream ut, ikke at det er en negativ ting.

Jeg er ikke nødvendigvis en stereotyp på det å være “rosa”, men faen heller, hva så om jeg var?

Transkvinner dømmes utrolig hardt for hvordan de kler seg, oppfører seg og tenker. Hvis vi kler oss for butch, hevdes det at vi ikke prøver. Hvis vi kler oss for femi, så får vi høre alt fra hvordan vi forsterker kjønnsnormene, til at vi tror at kvinner må være feminine.

Dette er ting jeg også har vært redd for, å virke som at jeg prøver for hardt eller at jeg kun ønsker å være en av mengden. Nå som jeg har det mye bedre med meg selv, så driter jeg egentlig litt i det.

Men uansett hva, jeg er meg, noe enhver som noensinne har møtt meg kan skrive under på.

Jeg har tenkt til å se ut akkurat slik som det passer meg. Kanskje endrer jeg meg igjen senere og det føles godt å være åpen for den tanken!

2 kommentarer
    1. Jeg synes du har blitt ei veldig pen jente. Om du er litt butch noen ganger, vel, da er du det.
      Men som “rosajente” er du veldig pen. Noen jenter er mere “guttejenter” enn de rosa uansett.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg