Jeg var en bedre mann enn du noensinne vil bli!

Her forleden var jeg i en diskusjon på Facebook.

I kommentarene under en status om køkultur i butikk, som ble postet av en venn, oppsto det en heftig diskusjon. En kar ønsket å formidle sine synspunkter, jeg fikk et problem med at hans synspunkter gikk utifra at ingen har noen problemer eller utfordringer noensinne, slik som angst eller svake ledd/kropp. Han toppet seg selv ved å uttale at hvis man ikke er kapable til å følge vanlig “folkeskikk” så fikk man holde seg hjemme!

Han ble faktisk ganske ufin på det og begynte å kalle meg diverse ting. Jeg ble bedt om å holde kjeft og ta meg en bolle. Han ble informert om at å måtte gå til personangrep for å fremme sitt poeng, hjelper veldig dårlig i en diskusjon. Han bare fortsatte.

Før dere tror noe annet, jeg satt og hadde nærmest latterkrampe ved mitt tastatur. For de av dere som gamet i yngre år, han minte om disse småkidsa som tiltet når de ble drept i COD.

Han minte om han derre stakkars tyske ungen som sitter og spiller og går fullstendig amok på tastaturet(stakkars kid…). Det var som å se en liten brøkdel av hva GamerGate problemet handler om.

Så skjedde det noe:

Ut kom en meme om at man diskuterer ikke bare med kvinner så enkelt. Så ikke nok med at han var ableist(diskriminerer de som ikke er like kapable til å gjøre ting), han var sexist også.

Han:

“seriøst? jeg liker kvinner. det jeg ikke liker er mennesker generelt som går full retard. kanskje det heller er du som hater menn? siden du brakte det opp umiddelbart etter at jeg postet den meme’n”

Meg:

“Mulig du liker kvinner, men holdningen din mot dem vil gjøre kvinner svært skeptiske til deg gitt. 🙂

“Går full retard”? Ser du ikke hvor utrolig ufine de tingene du sier er?

Og “hater menn”? Næh, jeg var en bedre mann enn du noensinne vil bli. :-)”

Kort etter det så ble han blokkert av vennen min, men den siste setningen min der er jeg ganske bra fornøyd med. Den passer fint mot sexister og serverer en ganske fin punchline.

“Jeg var en bedre mann enn du noensinne vil bli.”

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg