Kjære Riksen! Gjesteblogginnlegg

Anonym

Et sted langt borte

21 December 2014

Rikshospitalet GID-klinikken

 

Kjære Rikshospitalet – psykosomatisk avdeling, GID-klinikken,

Jeg vil åpne ved å takke for et slikt fantastisk helsevesen: Jeg vil takke for et helsevesen som alltid følger opp pasienter, et helsevesen som aldri drar ut tiden unødvendig og sist men ikke minst, selvsagt et helsevesen som setter pasientene først. GID-klinikken er slikt et flott hjelpeapparat?Det er faktisk så flott at de fremdeles har monopol på utredning av alle innenfor trans-paraplyen her i landet. Tenk det, de er så effektive at de bare trenger én klinikk på ett sykehus i hele Norge.

Min behandling på rikshospitalet begynte for 4 år siden nå i desember. Jeg er en mann som tilfeldigvis var så uheldig å få utlevert feil pakke fra storken og dermed endte opp uten penis og plutselig i løpet av tenårene hadde jeg et sett med baller litt lengre oppe enn hva som er tradisjonelt for en gutt på 14. Men fortvil ikke! Vi har jo slikt et effektivt system på plass i Norge at jeg kunne få hjelp med dette! Ikke misforstå, jeg er kjempetakknemlig for at jeg har vært så heldig at jeg får lov til å vente på ferdig behandling. To og et halvt år etter første hormonsprøyte venter jeg fremdeles på operasjon som vil maskulinisere brystkassen. Men eggstokkene kunne de fjerne nå i sommer, jada, det var ikke noe problem. Så nå har jeg en M i passet, lever hver dag som mann, men har fremdeles et sett med ?funbags? pent planta på brystkassa. Livet er herlig. Men hva har jeg egentlig å klage over? Alle menn drømmer jo om å våkne opp med to leketøy på brystet!

Jeg får jo hjelp, hva så om det tar lang tid? Nei, jeg har jo ingenting å klage på der. Jeg unngår ikke situasjoner hvor det er fare for at jeg sitter igjen som den eneste karen med t-skjorte på, som å dra på stranda eller være intim med et annet menneske.

Så igjen, takk kjære Rikshospitalet for at jeg for lov til å gå igjennom behandling gjennom dere, jeg kan virkelig ikke få sagt hvor mye dette betyr for meg. For som en hver annen, smiler og takker jeg pent for behandling uten å mukke. Hvis jeg åpner kjeften litt for høyt, kan det jo være jeg ender opp utenfor systemet som så mange andre.

Anonym

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg