Transminnedagen 2014! En fantastisk markering!

Igår markerte vi transminnedagen, og det ble så utrolig bra. Mange møtte opp til arrangementet på Litteraturhuset i Oslo og viste sin støtte.

Vår alles Luca, (http://bestmedbart.no/( sparket oss igang med å ønske velkommen, før jeg selv var der oppe og holdt ett minutts stillhet for de vi mistet i året som var.

Vi viste også Skeiv Ungdom sin fantastiske film <<Se Oss>> som fikk en utrolig god respons og tilbakemelding! Helt ærlig så er jeg kjempestolt av produktet! Filmskaperne har vært utrolig flinke med å lage en god informasjonsfilm som virkelig viser et reelt mangfold. 

<a href="http://www.youtube.com/watch?v=

Senere var det sofasamtale ledet av Ingvild fra LLH. I tillegg til filmskaperne deltok Siri, moren til Anna, fra Født i Feil Kropp, Lise fra Jentene på Toten, og meg selv.


Vel oppe på scena fikk jeg muligheten til å være en liten smule politisk, noe som føltes ganske godt må jeg innrømme. 😛 Men det var veldig bra, jeg likte veldig godt menneskene som var der oppe, at tonen var hyggelig og at til tross for en tyngende tematikk klarte å skape det jeg oppfattet som god stemning i salen. 

Fikk også spørsmål fra salen, et til Siri og meg om barn i skolene og hva lærere kan gjøre for å møte disse, utrolig bra spørsmål. Samt et om hvor jeg så meg selv om ti år. Det var ganske kult! 

Vel etter vi var ferdig var det mat, og så ble jeg opptatt i et intervju, gleder meg til å se hvordan det ble. 
Alt i alt en utrolig bra dag, vel gjennomført av alle parter. Hvis jeg kunne ønske at kun en ting skulle komme ut av dagen, så er det at folk deler videoen, del den til alle og da spesielt til folk i skolene, innen helse og til politikere.  

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg