Transminnedagen 2014!

Imorgen, 20. november markerer vi den internasjonale Transminnedagen. Dagen er til for å minnes de av oss som har vært utsatt for vold på grunn av kjønnsidentiet eller kjønnsuttrykk. 

I den anledning samarbeider Skeiv Ungdom, LLH, Stopp Hatprat, Ungdomstelefonen 400 00 777 og Forbundet for Transpersoner Norge om et arrangement på Litteraturhuset! Det vil bli minnesmarkering og lansering av Skeiv Ungdom sin nye informasjonsfilm, Se Oss! 
Denne filmen er jeg med i forøvrig. 

Skaperne av filmen vil være tilstede, det samme vil skaperen av serien Født i Feil Kropp, som vil vise klipp fra serien!

Det vil også bli en sofasamtale hvor Lise Lindalen(google her), Siri Oline Myge(mor fra Født i Feil Kropp) og meg selv sitter.  Vi skal nok snakke om synlighet i media og hvilken funksjon denne har i samfunnet.

 

I tillegg er det opprettet en egen nettsiden for dagen, www.transminnedagen.no som jeg anbefaler at du sjekker ut!

 

Jeg anbefaler alle å ta med seg en venn og komme, det vil bli et bra og trygt arrangement. Genial mulighet for deg som vil se samholdet i miljøet samt støtten utad, for å ikke nevne en koselig kveld! 
Om ikke det var fristende nok, jeg kommer til å være tilstede og gjøre det jeg gjør best, sitte på rumpa og skravle!  Håper å se flest mulig der!

Link til arrangementet:

https://www.facebook.com/events/1575979365969575/?ref_dashboard_filter=upcoming

 

Filmen vil også bli lagt ut i etterid, og da vil jeg selvfølgelig linke til den!

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg