Transminnedagen oppsummert.

Da var selve dagen overstått og den ble kjempefin!

Dagen i forveien holdt Reidar fra SkU og jeg ett trans*DEF foredrag for Skeiv Ungdom Oslo. De skulle stå på stand for transminnedagen og vi ladet dem opp!

Etterpå holdt jeg en liiiiten greie angående kjønnsvariasjoner i diverse kulturer.

Følte meg ganske fin denne dagen og!

Luca Espseth(bestmedbart.no) innledet foredragene med “Hva er trans*?”

AJ Dickson fulgte opp med ett foredrag om Transfeministisk teori.

Før Janneke van der Ros fikk avslutte med ett forelesning om “Trans* i ett helseperspektiv”

Så kom minnemarkeringen, den var det jeg som holdt og jeg prøver å finne bilder fra det enda. Så hadde Amnesty og FTP-N(foreningen for transpersoner Norge) hver sin appel før vi gikk videre til debatten.

I panelet satt:
Lene Løvdal fra LDO
Louis Furnes som er kjent fra Paradise Hotel
Luca Espseth på vegne av LLH
Og Tord Hustveit som er den nye lederen for Unge Venstre.

Jeg står klar til å dele ut blomster til paneldeltakerne.

Dagen ble veldig bra! Den var varm og lærerik. Jeg håper mange fikk det med seg at det var transminnedagen og tente lys eller bare ofret noen tanker.
Jeg var utrolig nervøs før jeg skulle opp på scena, men det gikk overraskende fint.

En stor takk til alle som markerte dagen, til alle som bidro til å gjøre det til en flott markering, og til alle som deltok!
Det betyr mye!

3 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg