Transgender Day of Remembrance!

Imorgen er det Transgender Day of Remembrance.. Dagen vi minnes alle de som er drept som ett resultat av transfobi eller hatkriminalitet. Samt vi setter fokus på de utfordringer og diskrimineringen trans*personer møter i hverdagen.
I forbindelse med dette arrangerer vi tre foredrag på Chateau Neuf fra klokka 2, og senere minnestund/debatt klokken 19:00. Jeg skal visstnok holde minnestundsdelen, så litt nervøs er jeg…

I tillegg har vi en kampanje på sosiale medier!
Vi ber om at alle som mener transfobi er galt, tenner ett lys, tar bilde av det og poster på de mediene man har, facebook, twitter, instagram, tumblr osv!
Forslag til tekst kan være:

Tenn et lys mot #transfobi
Jeg tenner et lys mot #transfobi. #transminnedagen #tdor2013 #nohatespeech
Jeg sier nei til #transfobi !! #transminnedagen #tdor2013 #nohatespeech
“Din tekst her” #transminnedagen #tdor2013 #nohatespeech

Trenger du virtuelle lys har vi det også!
http://www.gratefulness.org/candles/candles.cfm?l=eng

Jeg ber om at flest mulig gjør dette, støtten vil bety utrolig masse for ganske mange!

Update: Tallet på antall drepte er i år 238. Mange av disse mindreårige..

Dette regnes som toppen av isberget da det er store mørketall fra diverse deler av verden, samt mennesker som ikke er åpne..

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg