Hva gjør du for å holde deg sunn og frisk psykisk og fysisk mens du går igjennom “prosessen”? Dag 12 av Transutfordringen!

Fysisk sett er jeg frisk, men kanskje ikke så sunn :-p kostholdet og vekta kunne definitiv vært bedre. Men jeg har sluttet å overspise, for det meste. Det er mange dager jeg mangler energi, men jeg klarer heldigvis å dra meg ut av det igjen.

Psykisk er vanskeligere, men jeg sørger for å ha venner å snakke med, som jeg kan prate med selv om jeg bare snakker sprøyt. Tegneserier er veldig viktig for meg, Marvel er best her, å lese om helter som gjør heltedåder, selvoppofrelse og uselviskhet hjelper mye.
Jeg har også musikk og filmer som jeg bruker for å dra meg opp om jeg er nede. Jeg gjør noe som alltid får meg i bedre humør. For eksempel å kjøre meg en tur, eller grille, eventuelt gjøre noe produktivt, som å sy. For å skape en følelse av å ha lykkes med noe. Samt andre ikke-levende ting som jeg forbinder med noe positivt, det være seg ett klesplagg jeg trives med, en bamse(ja bamse), eller noe annet. Alle disse er virkemidler jeg bruker for å sørge for at når jeg først går ned hardt, så har jeg tau å dra meg opp med igjen.

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg