30 Dagers Transutfordringen, Dag 6!

6) Hvem var det første mennesket du fortalte at du var trans til?

Oi, den er ikke lett… Første gang jeg prøvde å komme ut av skapet hadde jeg jo ikke ordene for hva jeg var. Det var med ei venninne som skulle sminke meg, jeg var vel typ 16-17. Men hun konkluderte med at jeg var homofil, og jeg i mitt daværende smått homofobe sinn, ble livredd, samtidig som jeg følte det ikke stemte, og forsvant inn i skapet igjen.

Da jeg hadde en bedre forståelse av ordene, var det jo folk på nettet som visste, men ingen som kjente meg i virkeligheten, så det regner jeg ikke helt.
Samt at jeg på den tiden trodde kanskje jeg bare likte å kle meg som kvinne iblant, og det stemte jo ikke.
Det samme gjelder egentlig min første samboer, da jeg også trodde jeg var noe annet enn transkjønnet. Uansett var jeg såpass usikker at jeg ikke tror jeg sa noe bestemt.

Når jeg først klarte å si det til meg selv, at “jeg er definitivt transkjønnet”, så var den første jeg fortalte det til, min daværende samboer(altså hun det ble slutt med ifjor, også kjent som “eksen”). Så til syvende og sist, så blir det vel henne.

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg