De som reagerer dårlig.

Så langt denne uken har det skjedd særdeles lite, noe som kan skyldes at jeg er forkjøla. Idag dro også nerden bort ei uke, hjem til gamle trakter, men jeg fikk ett egg med påskegodt av henne! Awesome!^^

Så da er det bare å slappe av og bli frisk frem til fredagen. Da kommer nemlig barna! Og jeg gleder meg kjempemasse!
I tillegg hjalp jeg en kompis med å flytte for noen dager siden, men jeg bidro helt ærlig særdeles lite, for dårlig form(både jogge- og forkjølelsesmessig). Men jeg sto for bil og kjøring, så noe fikk han ihvertfall ut av det, håper jeg. :-p

Går forøvrig bedre med mamma, har ikke fått vært der på noen dager nå, men prøver å sjekke status iblant.

Over til noe annet!

Jeg har blitt spurt om jeg har hørt/sett noe til min bror siden jeg kom ut til han og reaksjonen var alt annet enn heldig, og tenkte jeg kunne svare her i tilfelle det er flere som lurer.
Nei, jeg har ikke hørt fra min bror siden 30.November, og ja, det er trist. Men det får bare ta den tiden det tar, jeg har så enormt mange som har reagert bra og gir meg masse støtte skulle jeg trenge det, så jeg klarer meg!

Det er heldigvis ikke mange som har reagert dårlig etter jeg stod frem, og enda færre som har luftet stemmen i negativ tone.

Det som er viktig å huske på er at ikke alle helt forstår hva det er snakk om når man har en eller annen form for trans og/eller kjønnsidentitstematikk.
Noen tror at man skjuler ett helt nytt menneske, med en helt annen væremåte og andre interesser.

Andre misforstår, og tror at man skal begynne å leve som transvestitt eller Drag Queen, og da tror de gjerne også at det er på ett homofilt/fetisjeringsgrunnlag. Om dette stammer ut ifra homofobi/transfobi eller annet er ikke lett for meg å si. Men kunnskapsløshet er ett vanlig problem i dagens samfunn, man frykter det man ikke forstår. Noen klarer bare ikke la andre leve sitt liv, og la folk være folk.

Det kan være tusen forskjellige grunner til hvorfor man skal ha ett problem med hvordan ett annet menneske lever livet sitt. Noen grunner kan for eksempel være:

1. At man kun ønsker det beste for vedkommende utifra sitt eget syn,

2. eller at man har opplevd noe negativt med akkurat den gruppen mennesker,

3. eller at man frykter at man selv kan tilhøre gruppen, og skammer seg av forskjellige grunner.

Dette kan skyldes:

1. At folk som har noe imot mennesker med trans og kjønnsidentitstematikk, tenker kanskje at vedkommende vil oppleve tøffe tider, fordi resten av verden ikke vil akseptere de som seg selv, og de fleste kan jo forstå at det ville vært trist.

2. Eller, så har man hatt en uheldig hendelse med en gruppe transninjaer, hvor man ble overrasket av en gjeng maskerte ninjaer i mørk kjole, mørk stemme og høye hæler. De overfalt vedkommende på bestialsk vis og man ikke helt har kommet seg over situasjonen.

3. Man er sabla redd for at å kle seg i Drag, hoppe på ei scene med mikken i hand mens man synger varierte hits fra det skeive miljøet er sykt fett!

Uansett hva grunnen kan være så kommer vi uansett nærmere at folk sitter med mer informasjon og bedre forbilder. At mobbing, trakassering, vold og andre fy-greier forebygges og motvirkes.
Og at folk flest bare gir fullstendig blanke i hvilket kjønn andre har, da det er særdeles irrelevant for den vanlige interaksjonen oss mennesker imellom.

3 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg