Jeg har vært flink!

Jeg er sliten! Ikke psykisk, men fysisk. Igår hentet ei venninne og jeg en del nytt inventar så eksen får med seg både sofa, kommoder og slikt.
Jeg hadde tittet en del på Finn.no sin gis bort del og ringt på noen møbler som uheldigvis var gitt bort, men så fant jeg en sofa som så knallfin ut samt en skjenk jeg kunne tenkt meg, med tilhørende skap.
Jeg tekstet først med sofa-eieren og avtale tid igår til å hente den, han advarte riktignok mot at den var tung og veldig stor, “slæpp æ!” svarte jeg, “jeg har mammas kassebil!”. Og så sendte jeg melding på skjenk+skapet og der viste det seg at skjenken var gitt vekk, jaja tenkte jeg, da får vi ta skapet uansett da, fordi det var ganske fint.

Så kom søndagen, barna hadde overnattet i leiligheten som eksen er i for øyeblikket. Jeg dro for å bytte bil med mamma, og kjøpte samtidig med meg blomster siden det var morsdag! (Jeg fikk to gratulasjoner fra venner, tror ikke så mange klarer å anse meg som den rollen.)
Så dro vi for å hente ett tv-bord som jeg fikk fra kjæresten til pappa, og skapet i samme slengen. Losset det opp, skapet var en smule tungt og stort, og dro ut til Bjørkelangen med det. Venninna mi, som forøvrig var tidligere nevnte nerd, bidro i stor grad og det ble veldig satt pris på. Når skapet var ordnet dro vi for å hente sofaen. Den var i utrolig god stand til å være 5-6 år gammel, og han kunne nok egentlig solgt den for en del kroner, men den var uten tvil en smule tung, i følge bærehjelpen min, og for lang for kassebilen, heldigvis fikk vi stroppet den fast og satte igjen turen hjemover. Litt trøbbel inn inngangsdøren men slikt får man tåle!
Når den var vel inne fjernet jeg den gamle som eksen skal ha med seg og hva jeg fant under var ett direkte mareritt… Fullt av leker og støv og søl som jeg ikke hadde sett…
Så jeg ryddet, heiv halvparten av lekene, vasket og demonterte/løftet vekk den gamle sofaen, før jeg satt den nye på plass. Både den og skapet kledde stua mi godt, og var i veldig god stand. Så alt i alt, jeg er fornøyd med fangsten totalt!
Inntil bikkja er borte riktignok så har jeg lagt på laken over sofaen i tilfelle bikkja hopper oppi den mens jeg sover, for nå er jeg griselei hundehår!
Legger med bilde av sofa og skap, litt mørkt kanskje…

Så idag var det meklingsmøte med eksen, og vi fikk kommet frem til en midlertidig løsning ihvertfall, som jeg håper vil fungere. Men, hun tar med seg begge to på onsdag, hvor hun får en del tid med barna. Noe jeg kan forstå siden hun har jo hatt en stund uten barn.

Og imorgen kommer hun for å pakke resterende og hente sine ting, spent på å se hvordan det går!

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg