Håper det nye året blir det beste året så langt!

Bare så det er sagt, alt jeg skriver er slik jeg oppfatter det, alle saker har mer enn en side til seg og jeg skriver min slik jeg ser fakta!

Jeg skal helt ærlig innrømme at etter jeg sparket Silje ut har ting vært tungt, jeg har to barn og en hund å ta meg av og ikke all verdens med penger å gjøre det med.
Jeg har prøvd gjentatte ganger å invitere henne hjem slik at barna får se henne, men unnskyldningene for hvorfor hun må bli der hun er er nye hver dag. Jeg oppfatter det slik at hun vil ha ting på sine premisser og etter tre år så kan jeg ikke gå med på det mer… Jeg vet at hun hadde gått videre det sekundet hun kom hjem fra Steinkjær og det gjør veldig vondt, spesielt med tanke på hvor hun er nå, men det er ikke noe jeg kan gjøre noe med. Derimot så mener jeg at slik ting er nå så er det ikke forenelig med å ha to barn og derfor kommer jeg til å være hard. Jeg synes jeg har gitt nok sjangser, nok muligheter, herregud, vi snakker tre år med evig tilgivelse… Og det har vært så mye..
Jeg sier ikke på noen måte at jeg har vært supersnill selv, jeg er den første til å innrømme det! Det har vært vanskelig med all kjønnstematikken som har flydd rundt og nå i ettertid har jeg vært ufin i språket, selv om det som ble sagt har stort sett vært sant. Men! Jeg har aldri løyet, jeg er alltid 110% ærlig og jeg har en samvittighet som gjør at jeg ikke kan være slem. Jeg har derimot hatt det vanskelig med å tilgi tidligere overtramp på forholdet, men jeg følte aldri at det ble gjort opp for.

Så på en måte så er jeg glad det er slutt, mens på en annen så føler jeg at jeg fremdeles elsker henne, at hva som ble gjort er urettferdig men jeg skulle ønske det ikke var skjedd, at hun ikke hadde gjort de tingene hun gjorde…
Men derimot, etter hun dro, så har humøret blitt veldig mye bedre. Ja, jeg sitter og depper på kveldene, men jeg er ikke sint mer… Når jeg blir lei meg på kveldene så finner jeg noen på Facebook å snakke med, om alt mulig.
Jeg har mye lenger lunte med barna og det er ganske deilig, i tillegg har jeg blitt mer produktiv, jeg får gjort enormt mer husarbeid nå og har mer energi!

Nyttårsaften var litt ugrei, for da hadde hun egentlig planlagt å komme hjem, jeg hadde sagt hun fikk komme hjem 1-2 dager før men det ville hun ikke, selve nyttårsaften inviterte jeg henne selv mot bedre vitende, men da ville hun heller ikke. Hun ville feire der hvor hun var og er nå, uten barna, uten meg. Man kan ikke forvente å gjøre de tingene som har blitt gjort og så tro jeg skal gi etter for alt vedkommende vil, slik fungerer det bare ikke.

Jeg brukte nyttårsaften på barna, vasket, ryddet, lekte med de og vi var på butikken.
Jeg lagde middag, hvor vi byttet ut kalkunen med kylling og vi koste oss faktisk veldig masse, oppførselen deres var helt perfekt og jeg var i godt humør, til tross for krangling de få gangene eksen ville svare på melding. Barna fikk sett noen få raketter mens de fremdeles var våkne og det deiligste av alt var at bikkja ikke reagerte på lydene. Så han bare lå på gulvet og slappet av mest mulig:-)
Tven sto jo på mesteparten av dagen og det gikk i filmer, masse filmer.
Kvelden kom og jeg la barna, de sovnet uten problemer. Så begynte rakettene rett før 12 og jeg gikk ut på forterrassen for å se på, jeg vil gjerne minne om at jeg hadde sminket meg og slikt før at ting skulle være bra, så når jeg kom ut dit så sto mange av naboene på gresset nedenfor. Selvsagt er det mulig det var for mørkt til at de kunne se meg ordentlig, men jeg tviler, og vi snakket litt frem og tilbake. De har jo skjønt hva som har skjedd mellom meg og Silje og har litt vondt av meg tror jeg.

Til tross for det så er det fortsatt mange fra gamle dager som legger meg til på FB, så nyhetene fortsetter å spre seg gitt, det gjør meg ingenting og de aller fleste som legger meg til kommer med en støtteerklæring, og det setter jeg veldig pris på! Mange er også nysgjerrige og spør litt ymse spørsmål, men det gjør ingenting. Jeg er åpen og glad for å være det, alt banker å være i skapet. Blir spørsmålene for personlig, vel, da sier man bare at man ikke vil svare:-)

P.s. Jeg glemte å legge til en ting på hva jeg oppnådde i 2012, jeg ble nikotinfri!
Og det føles faktisk bra, og gjør godt i lommeboka, i motsetning til min eks, som er igang med siggen igjen, til tross for leddgikt og alt slikt:-)

Og jeg går ned i vekt om dagen, har ikke fått veid meg, men midjemålet og overarmer har gått litt ned, og det er uten tvil en seier!:-)

Nyttårsmiddagen forøvrig, alt for mye mat:-p

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg