Bursdagsfest for junior part 1!

Bursdag igår var egentlig veldig hyggelig!
Jeg og S var oppe syv og klarte egentlig ikke vekke eldstegutt på senga, men det var close enøff!
Han fikk gavene fra oss da og den kuleste av de ble vel uten tvil “Den Sorte Dame” fra Kaptein Sabeltann, ett massivt stort skip! I tillegg fulgte det med Kaptein Sabeltann og Langemann figurer så noen kunne styre skuta!

Han ble ganske oppspilt over den, så fikk han muffins til frokost(sunt!) og så begynte vi år gjøre klar til bursdagsfeiring. Mamma og pappa kan jo ikke treffe hverandre omtrent så igår var det lag for mamma sin del av familien. Det innebærer tante, onkel, to fettere med ett barn hver samt samboer og bestemoren til barna. En fetter med samboer meldte avbud i siste sekund men sendte med barnet med tante og onkel.
Alt lå bra an, og alle kom Ca 15 min etter festen begynte, noe som er veldig typisk den delen:-p.
Det lå bra an, helt til min fetter, den eldste av de, som også er rimelig fordomsfull mot både utlendinger, homofile og alt annet egentlig.
Uansett… Det første han sa når han så meg var “Harru sminka deg eller?”…
Jeg hadde gjort alt jeg kunne for å passere som mann igår, kort av å dyrke massivt med hår i trynet og allikevel er det det første jeg får.
Men det skjer noe lignende hver gang vi møtes, han kommenterer langt hår, overvekt, ordbruk, alt egentlig. Jeg forstår ikke helt hvorfor han gidder å komme når han bare vil være ufin…
Det blir for dumt, men jaja.

Ungene så ut til å kose seg og Christer spesielt, han var veldig fornøyd med laget, isen, pølsene, godterier osv, kaken hadde ett uhell riktignok og ble ikke servert. Men det så ut til at folk overlevde.
Etter laget kjørte vi min mor hjem og Christer ønsket å bli igjen der til idag, så det fikk han. Etterpå dro jeg Silje og minstejenta på Egons en tur for middag, for å feire at vi levde enda og for å få meg i bedre humør. Jeg hadde vært rimelig gretten både før og etter laget nettopp på grunn av fetteren min. Jeg måtte tilogmed øve på mørk stemme liksom og nå sliter jeg med å finne igjen min…
Vi koste oss ihvertfall der og humøret gikk oppover. Så dro vi hjem, la oss pal på sofaen, Silje farget håret mitt, så la vi oss:-p
Silje skulle egentlig stripe håret mitt for noen dager siden men det gikk i dass så nå er det full skadebegrensning der også!:-)

Idag er det lag med pappa sin del av familien, samt den nye kjæresten hans og den ene datteren hennes:-)
Den eneste fordomsfulle som kommer dit er min bror men han har nok vett til å skjønne hvordan man oppfører seg i ett bursdagslag!
Så dette blir bra! Tjohei!

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg