4 1/2 måned på østrogen + bønn til h8ers!

Nå har jeg gått 4 1/2 måned på østrogen, og lengre på antiandrogener, og jeg må si at det fungerer ypperlig!
Av ting jeg har merket så er effektene både positive og negative.

Av de negative så kan jeg nevne:
– Humørsvingninger,
– Gretten om jeg glemmer pillene,
– Voksesmerter i brystene,
– Vektoppgang,
– Massiv nedgang i spermproduksjon(TMI i know…)
– Sexlysten har blitt kraftig redusert.

Av de positive kan jeg nevne:
– Massiv økning i brystene!(Fuck Yeah!!!)
– Huden har blitt litt bedre,
– Fettfordeling har endret seg til min fordel, forhåpentligvis også i ansiktet,
– Bedre generelt humør,
– Mer awesomeness!
– Etterhvert bedre selvtillit da jeg føler jeg passerer bedre.

Det er vel andre småting også som jeg glemmer. Men det viktigste er uansett at de positive effektene veier opp for alle de negative.

Uansett så er dette aldri noe jeg hadde gjort om ikke jeg ønsket resultatet så inderlig sterkt! Værst av alt er jo pillefobien så å svelge 2-6 piller hver dag er en utfordring!

Så til alle de som hevder man kan “velge” å ikke være trans, tror dere seriøst folk hadde giddet å gå igjennom all denne driten når man helt fint kunne valgt å la være?

Tror dere virkelig at vi: endrer kroppen vår, går igjennom diskriminering og mobbing, at vi lar leger gjøre innhogg i kroppen vår, risikerer juling hvor enn vi går, i en del land blir vi drept, går igjennom angst og depresjoner, +++ om vi kunne valgt å la være? Vi gjør dette i håp om ett bedre liv, ett liv hvor man kan slippe å konstant være misfornøyd med sitt eget vesen.
Hadde jeg hatt ett valg hadde jeg latt vær, jeg prøvde å la være i mange år, det virket ikke.

Uansett, skal man ikke det ønske det beste for sine medmennesker? Er ikke det beste for samfunnet at folk fungerer og kan bidra? La oss være oss, så skal du få se på bidrag!

8 kommentarer
    1. Andreahau: Aha, østrogen er det dominerende hormoner for de med kvinnelig identitet. Siden jeg er født med maskulin kropp og testosteron korrigerer jeg det:-)
      Akkurat nå er det som puberteten runde 2…:-)
      Om du ikke har sett på resten av bloggen, så er jeg Transkjønnet:-)

    2. Hei, har lest igjennom bloggen din å syns den var veldig fin og oversiktlig for den som sliter med disse tingene. syns du har gjort en god jobb med å legge ord på alt å ønsker deg alt vel i fremtiden 🙂 kjenner meg igjen i mye du skriver å har selv ventet leeeenge på hva jeg skal gjøre, men har funnet min vei nå 🙂 som du sier selv, dette er et liv og ikke et valg 🙂

    3. supporter :): Hei og takk for en kjempefin kommentar! Setter kjempemasse pris på å få tilbakemeldinger som dette! Godt at du kjenner deg igjen og har funnet din vei! Ønsker deg masse lykke til videre på den veien! <3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg