Behandling og idéer!

Imorgen er det tid for behandling igjen, jeg gleder meg. Det er nå tre måneder siden sist jeg var til behandling og har jo en del å ta opp. Akkurat nå føler jeg meg veldig bra i forhold til for bare litt siden. I tillegg er jeg tom for østrogen(gikk tom igår) og liker ikke pauser, men jeg håper vi skal øke dosen litt på østrogenet så jeg får litt bedre resultater:-p

I tillegg har jeg hatt to idéer i det siste, de er kanskje ikke de smarteste noensinne men pytt pytt.

Den ene er at jeg vurderer å lage ett innlegg med mine tips og triks til transjenter som kanskje trenger det. De beste hjelpe-sidene jeg har funnet sålangt er på engelsk og der er jo ikke alle like komfortable. Ting jeg tenkte å gå igjennom da er: sminketips, holdning, klær, og div andre ting. Jeg tenker også ta opp stemme men der må jeg føle meg mer stabil selv først:-)

Den andre idéen er en smule egoistisk, det er å starte en innsamlingsaksjon så jeg en dag får råd til kjønnskorrigerende kirurgi. Kirurgien koster jo rundt 100 000 kroner og det klarer jeg ikke dra ut av lomma sånn uten videre og vi har jo ikke tatt lottopotten enda heller:-p Mulig den idéen er fullstendig dum men jeg vet ikke, hva tenker dere?

8 kommentarer
    1. Den kjønnskorrigerende operasjonen i Norge er jo gratis? Ialle fall i min situasjon (FTM) så regner med det er det for deg også? Med mindre du har planer om å ta en operasjon i utlandet, hvor man må betale selv. Selv skal jeg til utlandet for å ta brystoperasjonen, og det blir en samlet sum, fly,hotell,operasjon = 80 000 ,- (pluss/minus) Men er en stund til ennå! 🙂 Siden jeg fortsatt er til utredning på Riksen 🙂 Satser på å få diagnosen til starten av sommeren 2013! 🙂
      Masse lykke til i morgen! 🙂

    2. theadventuresofkevin: Joda, det er gratis i Norge, men nivået er bedre i utlandet, samt resultatet, og jeg ønsker ikke styre den lange behandlingstiden når jeg allerede har fått bekreftet at jeg ikke er gal av den jeg mener er best på transtematikk i Norge:-)

      Men hadde du da fått brystoperasjonen gratis om du hadde ventet til utredningen var ferdig?:-) Men også sykt at den Kirurgien koster omtrent like mye som min:-s Sier vel kanskje litt om hvor bra resultatet blir?

      Mange takk for det!:-)

    3. Det er sant, er helt enig i at resultatet og kompetansen i utlandet er bedre enn i Norge.
      Er vel derfor jeg ønsker å ta brystoperasjonen i utlandet, fremfor her.. Her i Norge får jeg alle operasjonene dekket (brystoperasjon, fjerning av livmor/eggstokker og penisoperasjon) Men siden jeg ikke er fornøyd med resultatene her i Norge (da brystoperasjonen) ønsker jeg heller å ta det i utlandet og få et resultat jeg blir 100 % fornøyd med. Fjerning av livmor/eggstokk tar jeg her i Norge – men vet ikke hvordan jeg gjør det med penisoperasjonen,siden det ikke finnes noen 100% resultat i verden når det kommer til dette. Men det får jeg bare vurdere etter hvert 🙂
      Kunne forsåvidt tatt bystoperasjonen i utlandet alt nå dersom jeg hadde hatt pengene til det – men jeg ønsker å vente til jeg har fått begynne på testosteron pga. brystvevet blir mykere og enklere å operere på. Flere kirurger anbefaler også å vente litt med operasjonen til etter man har begynt på testosteron. Men ja, betaler heller det “lille” ekstra og får et bra resultat, enn å få operasjonen gratis her og eventuelt må tilbake for å “rette opp” feil. Om du skjønner hva jeg mener.

    4. theadventuresofkevin: Skjønner godt hva du mener:-) Kan en del om F2M og sett en del bilder av brystoperasjoner med både gode og “dårlige” resultater, så skjønner veldig godt hvorfor du vil ta det i utlandet. Kjenner en del karer som har gått på testo en stund og fått enormt mye godt ut av det så du burde glede deg til det:-) Penisoperasjon vet jeg ikke har noe 100% resultat men såvidt jeg skjønner så har du tre fremgangsmåter å velge mellom men kun to i Norge?

    5. Ja, det kan godt hende! Har lest en del om operasjonsmetodene (penisoperasjonen) og såvidt jeg forstår det er det vel to måter dem opererer på her i Norge. Men siden penisoperasjonen ligger så langt unna og ikke er en livsnødvendighet akkurat NÅ, har jeg ikke tenkt så mye på hvilken måte jeg ønsker å ta. Hovedfokuset er vel å komme seg gjennom Riksen, uten å måtte gå til utredning der i flere år, samt få begynt på hormoner og få tatt bystoperasjon, samt fjerning av livmor/eggstokker. 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg